PC-ul rămâne cea mai populară platformă în rândurile producătorilor de jocuri
Cu ocazia viitorului GDC 2019 (Game Developers Conference), ce va avea loc în perioada 18 – 22 martie 2019 în San Francisco, organizatorii au realizat un sondaj de opinie în rândurile a nu mai puțin de 4000 de dezvoltatori din industria jocurilor video.
Fără a fi o surpriză, având în vedere constanța prezenței computerelor personale în viața de zi cu zi, PC-ul este cea mai populară platformă în rândurile celor intervievați. Astfel, peste jumătate dintre participanții la acest sondaj au recunoscut că ultimul lor joc a fost lansat pentru PC, iar numai 24% au afirmat că ultimul lor titlu a fost lansat pe PlayStation 4 (cea mai populară dintre console). Cât despre jocurile aflate acum în producție, ce urmează să fie lansate în viitorul apropiat, nu mai puțin de 66% dintre cei intervievați au afirmat că lucreaza la titluri pentru PC, PlayStation 4 aflându-se și acum în fruntea clasamentului consolelor, cu doar 31% dintre opțiuni.
La întrebarea referitoare la cea mai interesantă platformă pentru dezvoltatorii de jocuri, PC-ul s-a detașat din nou, cu 60% dintre opțiuni, locul secund fiind ocupat de această dată de Nintendo Switch, cu un procentaj respectabil de 45%, PS4 completând podiumul cu 38% dintre voturile participanților.
În randurile celor care își comercializează jocurile pe PC, Steam rămâne cel mai popular sistem de distribuție digitală, cu 47% dintre votorile intervievaților, în ciuda „asaltului” celor de la Epic Games cu noul lor Epic Games Store (care nici măcar nu este listat individual în preferințele participanților la acest sondaj). Cu toate acestea, mai mult de jumatate dintre aceștia nu cred că facilitățile oferite de Steam justifică cota de 30% din încasări pe care Valve o pretinde pentru fiecare joc comercializat prin intermediul sistemului său.
Sondajul organizat de GDC 2019 include și mai multe informații referitoare la structurile companiilor, la numărul de angajați, profiturile realizate prin intermediul multiplelor sisteme de distribuție digitală, platformele de AR/VR preferate de producători etc. Rezultatele acestuia pot fi consultate, în detaliu, aici.