PlayStation: schimbări la vârful Sony Interactive Entertainment și motivul pentru care compania nu va participa la E3 2019
Sony Corporation și Sony Interactive Entertainment au anunțat astăzi numirea lui Jim Ryan (ce deținea functia de Deputy President în cadrul SIE) în poziția de Președinte și CEO SIE, începând cu 1 aprilie 2019.
Actualul președinte și CEO John (Tsuyoshi) Kodera se va concentra pe crearea unor experiențe inovatoare pentru utilizatori și îmbunătățirea continuă a serviciilor oferite prin intermediul PlayStation Network, în calitatea de Deputy President al SIE. Astfel, Jim Ryan va juca, în același timp, rolurile de Representative Director și de președinte al Sony Interactive Entertainment Inc., entitate cu sediul în Japonia, iar John Kodera va avea funcțiile de Representative Director și Deputy President. În noua structură de conducere a companiei, Jim Ryan va răspunde direct lui Kenichiro Yoshida, președinte și CEO al Sony Corporation.
Jim Ryan s-a alăturat în 1994 entității Sony Interactive Entertainment Europe, divizia europeană a SIE (Sony Computer Entertainment Europe, la momentul respectiv). De atunci, a deținut mai multe funcții de conducere în companie: în 2011 a fost numit președinte al SIEE, conducând business-ul PlayStation în peste 100 de teritorii din Europa, Orientul Mijlociu, Africa și Oceania, din aprilie 2016 a deținut funcția de Head of Global Sales and Marketing la SIE, iar din ianuarie 2018 a fost numit și Deputy President al SIE, susținându-l pe John Kodera în dezvoltarea PlayStation.
În altă ordine de idei, Shawn Layden, fost președinte al Sony Interactive Entertainment America și actual conducător al Sony Worldwide Studios (grupul de studiouri interne ale celor de la Sony, din care face parte și Naughty Dog, spre exemplu), a oferit câteva detalii despre motivele pentru care părinții PlayStation au decis să nu participe la ediția E3 din acest an.
Conform lui Layden, în trecut E3 era perceput drept o expoziție dedicată partenerilor din retail, precum și presei de specialitate. Perioada de desfășurarea tradițională a E3-ului, la mijlocul lunii iunie a fiecărui an, nu mai este potrivită pentru a prezenta produsele către partenerii din retail, aceștia având nevoie de mult mai mult timp pentru a-și construi strategiile anuale. Astfel, Sony susține un alt eveniment – Destination PlayStation – în luna februarie a fiecărui an, special dedicat partenerilor din retail, informându-i pe aceștia, în timp util, despre viitoarele produse ale companiei.
De asemenea, odată cu migrarea presei de specialitate către mediul online, modelul susținut de E3 poate fi considerat învechit, existând metode mai rapide de a informa publicul. Nu în ultimul rând, susținerea unei conferințe de presă la E3 implică și noi dezvăluiri importante, PlayStation neavând, la acest moment, ce anunțuri de acest tip să facă.
De vină pentru această lipsă de noutăți ar putea fi și strategia actuală a companiei, de a lansa doar câteva titluri mari exclusive în fiecare an (cum au fost God of War sau Spider-Man în cursul lui 2018). De altfel, Shawn Layden a afirmat că, pentru a nu înșela așteptările fanilor PlayStation, companiei nu îi este frică să amâne un joc până când acesta se va ridica la nivelul calitativ caracteristic titlurilor exclusive ale celor de la Sony. O dovadă în acest sens este Days Gone, joc amânat de câteva ori, care, alături de Dreams, va completa lineup-ul de jocuri exclusive pentru PlayStation 4 confirmate pentru 2018. De asemenea, Sony mai pregătește și alte titluri de mare calibru, precum Ghost of Tsushima (Sucker Punch), The Last of Us Part II (Naughty Dog) sau misteriosul Death Stranding (Kojima Productions), acestea neavând însă perioade de lansare confirmate.
Sony a livrat către magazinele de profil, până la începutul anului 2019, peste 94 de milioane de console PlayStation 4, iar Layden consideră că viitorul, cel puțin cel apropiat, va aparține în continuare dispozitivelor de acest tip, tehnologiile de game streaming nefiind încă capabile să înlocuiască consolele sau PC-urile de gaming contemporane. Însă Sony se pregătește și pentru acest viitor îndepărtat, compania oferind deja serviciul PlayStation Now, prin intermediul căruia abonații dintr-o serie de țări din America de Nord și Europa (printre care nu și România) pot accesa o librărie de câteva sute de jocuri pentru PlayStation 2, PlayStation 3 și PlayStation 4.