În cadrul QuakeCon 2011, un eveniment dedicat în întregime jocurilor Bethesda și id Software, a fost prezentat un nou trailer pentru RAGE, cea mai nouă creație a studioului texan, ce urmează a fi lansată în această toamnă.
De asemenea, programatorul de legendă de la id Software – John Carmack – a oferit câteva explicații despre tehnologia din spatele lui RAGE și modul în care aceasta a fost adaptată pentru acest joc. Spre deosebire de alți producători, care se rezumă la a evidenția punctele forte ale jocurilor lor, Carmack a fost cât se poate de onest în ceea ce priveste slăbiciunile actualului proiect id Software: RAGE încă are probleme cu încarcarea texturilor atunci când jucătorul schimbă rapid perspectiva din care privește nivelul, s-au făcut destule compromisuri grafice pentru a putea adapta jocul pentru console (reducerea drastică a calității texturilor pe Xbox 360, folosirea unor algoritmi de compresie exotici în cazul PlayStation 3) și nu s-a pus atât de mult accentul pe fidelitatea grafică, cât pe menținerea unui framerate stabil de 60FPS. Acest obiectiv s-a dovedit a fi o problemă chiar și pentru versiunea de PC a jocului, Carmack lucrând în acest moment la optimizări suplimentare, care vor fi implementate în joc prin intermediul unor update-uri ulterioare. De asemenea, Carmack a recunoscut că texturile din RAGE nu arată grozav atunci când sunt privite din apropiere, existând posibilitatea ca, pe viitor, să fie lansat un update cu texturi de rezoluții mult mai înalte pentru PC.
Nu în ultimul rând, o dată cu apariția pe piață a lui RAGE, vechiul motor grafic id Tech 4 (DOOM3, Quake Wars: Enemy Territory, Prey, Quake 4, Brink) va fi oferit în regim open source, prin intermediul licenței GNU General Public License. RAGE va fi lansat pe 7 octombrie 2011, pentru PC, Xbox 360 și PlayStation 3.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER