RAGE – un nou trailer și detalii oferite de John Carmack

În cadrul QuakeCon 2011, un eveniment dedicat
în întregime jocurilor Bethesda și id Software, a fost prezentat
un nou trailer pentru RAGE,
cea mai nouă creație a studioului texan, ce urmează a fi lansată în
această toamnă.

De asemenea, programatorul de legendă de la id Software –
John Carmack – a oferit câteva explicații despre
tehnologia din spatele lui RAGE și modul în care aceasta a fost
adaptată pentru acest joc. Spre deosebire de alți producători, care
se rezumă la a evidenția punctele forte ale jocurilor lor,
Carmack a fost cât se poate de onest în ceea ce priveste
slăbiciunile actualului proiect id Software
:
RAGE încă are probleme cu încarcarea
texturilor
atunci când jucătorul schimbă rapid perspectiva
din care privește nivelul, s-au făcut destule compromisuri
grafice pentru a putea adapta jocul pentru console

(reducerea drastică a calității texturilor pe Xbox 360, folosirea
unor algoritmi de compresie exotici în cazul PlayStation 3) și
nu s-a pus atât de mult accentul pe fidelitatea grafică,
cât pe menținerea unui framerate stabil de 60FPS
. Acest
obiectiv s-a dovedit a fi o problemă chiar și pentru versiunea de
PC a jocului, Carmack lucrând în acest moment la optimizări
suplimentare, care vor fi implementate în joc prin intermediul unor
update-uri ulterioare. De asemenea, Carmack a recunoscut că
texturile din RAGE nu arată grozav atunci când sunt privite din
apropiere
, existând posibilitatea ca, pe viitor,
să fie lansat un update cu texturi de rezoluții mult mai
înalte pentru PC
.

Nu în ultimul rând, o dată cu apariția pe piață a lui
RAGE, vechiul motor grafic id Tech
4
(DOOM3, Quake Wars: Enemy Territory, Prey, Quake 4,
Brink) va fi oferit în regim open
source
, prin intermediul licenței GNU General Public
License. RAGE va fi lansat pe 7 octombrie 2011,
pentru PC, Xbox 360 și PlayStation 3.

Publicat: 05 08. 2011, 17:04
Actualizat: 05 08. 2011, 17:05