Microtranzacțiile și-au făcut debutul în scena jocurilor Free-to-play, apărute mai întâi în spațiul aplicațiilor mobile și, apoi, migrate cu succes către PC sau console. Pe scurt, utilizatorul are acces gratuit la download-ul și rularea unui joc, însă anumite elemente ce țin de progresia în respectivul joc nu pot fi accesate decât contra-cost.
Mai grav este că acest gen de strategie s-a strecurat de curând și în rândurile jocurilor „tradiționale”, publisherii încăpățânându-se să ceară cât mai mulți bani, atât în schimbul jocului propriu-zis, cât si pentru DLC-uri, Season Pass-uri și, mai noi, microtranzactii care îți deblochează cele mai puternice arme / mașini încă din start, îți conferă anumite abilități înainte de a atinge nivelul necesar etc. Un fel de „cheat”-uri pe bani.
Ce te faci însă când opțiunile banale de joc, pe care le regăsim în această forma de diverstisment de la inventarea sa și până în prezent, încep să fie condiționate de plata unor asemenea microtranzacții? Ce te faci când nu mai poți încarca o salvare fără achitarea unei sume modice către producătorul/publisher-ul jocului?
Capcom s-a aflat *extrem* de aproape de a afla, pe propria piele, răspunsul la aceste întrebări, mai multe surse raportând ca producătorul japonez are de gând să implementeze o astfel de strategie de monetizare în viitorul Resident Evil: Revelations 2. Pe scurt, zvonurile vorbeau de imposibilitatea de a continua de la ultimul checkpoint în cazul în care mori în joc: jucătorul ori plătește pentru „cristale de viață” care îi permit reînvierea eroului, ori reîncepe capitolul de la început.
Bineînțeles că reacția multor utilizatori nu a fost tocmai cea mai prietenoasă la adresa celor de la Capcom, care s-au grăbit sa dea o declarație și să dezmintă parțial aceste zvonuri. Conform declarației oficiale venite din partea japonezilor, Resident Evil: Revelations 2 va include într-adevăr astfel de microtranzacții, însă aceste „cristale de viață” nu-și vor face apariția decât în modul de joc Raid și nu în campania principală (unde reîncarcarea ultimului checkpoint nu va fi condiționata în niciun fel). Raid Mode este un fel de mod de joc arcade pe puncte, separat de campaniile propriu-zise, „cristalele de viață” urmând a putea fi cumpărate cu bani reali sau câștigate jucând zilnic misiuni în acest mod de joc. Oricum ar fi, putem pune pariu că leaderboard-urile vor fi dominate de jucătorii ce vor apela la microtranzacții.
În aceste condiții, faptul că publisher-ul japonez Capcom a oferit noi secvențe din joc, atât din campania lui Barry Burton (unul dintre cele patru personaje principale ale jocului), cât și din modul de joc Raid, nu prea ne mai încălzește cu nimic. Chiar și așa, le puteți urmări în continuare. Mai mult, am adăugat și o serie nouă de imagini din Raid Mode-ul lui Resident Evil: Revelations 2.
Resident Evil: Revelations 2 va fi disponibil pentru PC, PlayStation 4, PlayStation 3, Xbox One și Xbox 360, în format episodic, începând cu 24 februarie 2015. Cele patru episoade vor putea fi achiziționate fie individual (la un preț echivalent cu 5,99$ per episod), fie ca parte a Season Pass-ului (ce va include încă două episoade bonus și un personaj suplimentar în modul Raid, pentru 24,99$). După finalizarea seriei, Resident Evil: Revelations 2 va putea fi achiziționat și într-o versiune retail (pe disc, 39,99$), ce va include tot conținutul din Season Pass, alături de personaje și stagii bonus pentru modul Raid.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER