Sony, Microsoft și Nintendo iau atitudine împotriva loot box-urilor
Entertainment Software Association, entitatea care organizează expoziția anuală E3, a anunțat, prin vocea lui Michael Warnecke (Chief Counsel of Tech Policy), intenția mai multor companii din industrie, printre care Activision Blizzard, Bandai Namco, Bethesda, Bungie, Electronic Arts, Microsoft, Nintendo, Sony, Take-Two Interactive, Ubisoft, Warner Bros. și Wizards of the Coast de a lua în calcul măsuri de protecție pentru consumatori împotriva loot box-urilor și ale altor elemente aleatorii oferite contra cost în jocurile video.
Mai mult, ESA a confirmat că toți cei trei deținători de platforme hardware destinate jocurilor video – Microsoft, Sony și Nintendo – nu vor mai permite publicarea de jocuri ce includ astfel de practici pentru consolele lor dacă producătorii acestora nu vor fi de acord să dezvăluie informații clare despre probabilitățile de a obține obiectele virtuale ascunse în aceste pachete de tip loot box.
Aceste informații trebuie să fie afișate într-un mod vizibil și ușor de înțeles de către utilizatori, această obligativitate urmând să intre în vigoare nu mai târziu de sfârșitul anului 2020 (termen care coincide și cu perioada de lansare a viitoarelor generații de console Xbox și PlayStation).
În urma anunțului inițial făcut de Entertainment Software Association, atât Nintendo, cât și Sony Interactive Entertainment (divizia responsabilă pentru consolele PlayStation) și-au confirmat susținerea pentru această inițiativă.
Loot box-urile, sau pachetele de item-uri aleatorii oferite contra cost, au stârnit o adevărată controversă, după ce au început să devină prezențe constante în jocuri extrem de populare precum cele ale seriilor FIFA, Call of Duty, Overwatch, Counter-Strike: Global Offensive sau Rocket League. Mai mult, în anumite țări de pe glob – cum ar fi Belgia sau Olanda – loot box-urile au fost catalogate drept o formă de jocuri de noroc, fiind interzisă includerea acestora în jocurile video tradiționale.
Rămâne de văzut dacă inițiativa anunțată de Entertainment Software Association și susținută de aceste companii își va face simțit efectul și în Europa, momentan fiind confirmată doar pentru Statele Unite ale Americii.