Majoritatea jocurilor realizate după licențe faimoase de filme sau seriale nu au avut o soartă prea fericită. Fie a fost vorba de adaptări neinspirate ale poveștilor sau ale personajelor, fie, de cele mai multe ori, principala problemă a fost legată de calitatea mult sub standard a jocurilor în cauză. South Park: The Stick of Truth părea să continue această „tradiție”.
Inițial, noul joc licențiat South Park (au mai fost și alte titluri în trecut, despre care mai bine nu aducem vorba) s-a aflat în curtea publisher-ului THQ, cu realizarea acestuia fiind însărcinat studioul Obsidian Entertainment. Vești proaste pe ambele fronturi, am putea spune, având în vedere situația financiară precară a publisher-ului și reputația nu prea bună a titlurilor venite de la Obsidian (ale căror jocuri au ieșit în evidență în principal din cauza bug-urilor). Astfel, The Stick of Truth a fost amânat de mai multe ori, sfârșind prin a fi vândut către Ubisoft după închiderea THQ.
Astfel, deși în proiect erau direct implicați Trey Parker și Matt Stone, mințile creative din spatele serialului South Park, Stick of Truth nu părea să aibă parte de prea multe șanse de reușită. Din fericire, în final, toate aceste supoziții s-au dovedit a fi nefondate: South Park: The Stick of Truth a fost finalizat cu succes și este unul dintre cele mai bune jocuri licențiate lansate vreodată.
La prima pornire a jocului, rămâi uimit de grafica acestuia. Nu este vorba de cine știe ce tehnologii impresionante sau motoare grafice de ultimă oră. Dimpotrivă, este impresionant cât de apropiat este jocul de aspectul simplist al serialului. Adaptarea este atât de bună încât nu poți deosebi The Stick of Truth de episoadele recente ale serialului TV, totul arată identic. Iar acest aspect, în contextul unui produs licențiat, duce autenticitatea la cote la care nimeni nu îndrăznea să spere. Tabloul este completat de vocile personajelor, aceleași folosite și în serial, excelent interpretate și în joc.
Ceea ce uimește un pic este genul ales de producători pentru acest titlu: South Park: The Stick of Truth este un RPG, care, deși nu excelează la capitolul complexitate, se dovedește a fi mai stufos decât își imaginau mulți. În primul rând avem contextul narativ, jucătorului fiindu-i oferită ocazia de a intra în pielea unui băiețel a cărui familie abia s-a mutat în South Park. În mod logic, acesta va trebui să cutreiere străzile orașului, încercând să-și facă noi prieteni.
Bineînțeles că se va întâlni cu faimoșii Cartman, Kenny, Kyle, Stan sau Butters, aceștia invitându-l să ia parte la jocul lor, în care oamenii se confruntă cu elfii imaginari pentru controlul asupra unui artefact extrem de puternic: The Stick of Truth. Bineînțeles, întreaga poveste este tratată cu doza exagerată de umor caracteristică universului South Park, ce poate fi considerată uneori de prost gust de către publicul neavizat.
Fanii South Park vor iubi însă toate situațiile și referințele către momentele clasice ale serialului, din joc nelipsind extratereștrii și probele lor anale, ManBearPig, miștoul la adresa Canadei, limbajul colorat sau aluziile xenofobe sau rasiste.
Pe lângă pesonalizarea aspectului eroului principal, componenta RPG se face simțită atunci când trebuie să alegi între clasele disponibile: Fighter, Mage, Thief și, pentru că totuși vorbim de South Park, Jew (evreu). Această alegere va influența tipurile de abilități pe care personajul controlat le va putea folosi în luptă, precum și echipamentul cu care acesta va porni în aventura sa de pe străzile din South Park.
Și pentru că tot a venit vorba de lupte, acestea reprezintă probabil cea mai „exotică” componentă a lui South Park: The Stick of Truth. Confruntările cu inamicii din joc se realizează în stilul RPG-urilor de influență japoneză, pe ture. Pentru cei nefamiliarizați cu acest sistem, închipuiți-vă o luptă din seria Heroes of Might and Magic, cu mai puține personaje pe ecran (maximum două de partea jucătorului), în care atacurile și magiile sunt asezonate cu o doză de quick time events, precizia executării acestora influențând direct damage-ul aplicat.
Sistemul de luptă este foarte ușor de înțeles și utilizat, reprezentând astfel o modalitate foarte eficientă de învățare a genului acestuia de mecanici de joc, deschizând astfel orizonturile jucătorilor către genuri pe care altfel poate le-ar ignorat. În rest, avem parte de clasicele quest-uri principale, legate de povestea propriu-zisă, acompaniate de misiuni secundare, looting prezent la tot pasul și tot felul de alte elemente familiare oricărui jucător de RPG-uri.
Ce-i drept, față de alte RPG-uri „kilometrice”, South Park: The Stick of Truth nu este tocmai lung: chiar și o sesiune de joc în care rezolvi și toate obiectivele secundare nu va dura mai mult de 15 ore. Pentru unii s-ar putea să fie prea puțin; personal, însă, consider durata de joc ideală pentru un astfel de titlu: în fond, avem parte de conținut ce poate depăși două sezoane ale serialului, suficient pentru orice fan înrăit South Park.
De altfel, cred că singurul minus al jocului este și unul dintre cele mai evidente plusuri ale sale: South Park: The Stick of Truth a fost conceput în principal pentru iubitorii serialului, existând astfel riscul ca jucătorii nefamiliarizați cu acest univers să nu se poată adapta la ce are de oferit acest joc. Așadar, dacă sunteți un fan al micuțului orășel de munte din Colorado și al locuitorilor acestuia, The Stick of Truth nu ar trebui ratat. Dacă nu, urmăriți câteva episoade ale serialului și, dacă vă place, nu ezitați să încercați și jocul.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER