Tom Clancy”s Ghost Recon Breakpoint Preview: cruciadă împotriva foștilor camarazi de arme

Trebuie să mărturisesc că Tom Clancy”s Ghost Recon Wildlands nu s-a numărat printre jocurile mele preferate din 2017, în principal din cauza accentului poate prea exagerat pus pe abordarea co-op în detrimentul unui fir narativ captivant, dar și a relativei lipse de finisare a întregii experiențe. Din fericire, Ubisoft pare să-și fi învățat lecția de această dată, Ghost Recon Breakpoint promițând să rectifice aceste neajunsuri și să extindă, cu mult, formula de joc anterioară. Iar săptămâna trecută, în cadrul unei sesiuni de preview desfășurate la Paris, am avut ocazia să testăm autenticitatea acestor promisiuni.

Pentru început, Breakpoint propune un fir narativ mult mai prezent și memorabil decât predecesorul său. Insula Auroa, centrul de operațiuni al colosului industrial Skell Technology, cade victima unei facțiuni rebele formate din foști soldați Ghost – The Wolves. Conduși cu mână de fier de carismaticul Locotenent-colonel Cole D. Walker, aceștia preiau controlul asupra întregii insule și a sistemului de drone pus la punct de Skell Technology, doborând elicopterele forțelor Ghost trimise să intervină. Jucătorul intră astfel în pielea lui Nomad, supraviețuitor al acestor atacuri, dar și fost camarad de arme al lui Cole Walker, nevoit să readucă la normal situația delicată de pe Auroa.

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint

În ciuda unei premise relativ simpliste la prima vedere, cu personajul lui Cole Walker (interpretat magistral de cunoscutul actor Jon Bernthal) în prim plan, firul narativ din Breakpoint se va dezvolta pe parcurs în direcții neașteptate, producătorii mergând până la a implementa sesiuni de dialog prelungite cu celelalte NPC-uri, cu multiple opțiuni de răspunsuri posibile din partea lui Nomad.

Este evident că studioul Ubisoft din Paris și-a propus să puna accentul, de această dată, pe o experiență mult mai personală, întreaga porțiune de început a jocului, pe care o puteți urmări în continuare (înregistrată chiar de noi în format video), fiind concepută pentru fi parcursă în exclusivitate în mod single player. Abia după finalizarea acestei misiuni introductive este dezvaluită adevărata natura a experienței din Breakpoint, jucătorii luând contactul cu baza de operațiuni de pe insulă, concepută drept un „spațiu social”, similar celor din Destiny. Aici fie poți continua aventura în single player, fie poți întâlni alți jucatori și forma echipe pentru a aborda campania în mod cooperativ.

Întreaga insulă Auroa este structurată sub forma unui mediu de joc open world, împărțit în mai multe regiuni, fiecare dintre acestea cu propriile tipuri de relief, decoruri, vegetație și vreme. La fel ca în Wildlands, deplasarea între aceste regiuni este facilitată de multiple mijloace de transport: motociclete, mașini de teren (echipate sau nu cu arme), elicoptere etc. În privința obiectivelor propriu-zise, jocul amintește din nou de creația celor de la Bungie, existând atât misiuni principale, legate direct de poveste, cât și misiuni secundare cu tot felul de tematici alternative (cum ar fi cele legate de istoria insulei Auroa), dar și cele generate procedural, denumite Faction Missions, care promit sarcini noi de îndeplinit în fiecare zi. Nu în ultimul rând, cei de la Ubisoft promit că vor oferi conținut suplimentar în mod constant după lansarea jocului, primul update major urmând să adauge misiunile de tip raid, o noutate absolută pentru seria Ghost Recon.

Totuși, o diferență majoră față de alte titluri de genul acesta – cum sunt și cele ale seriei Tom Clancy”s The Divison, tot de la Ubisoft – este accentul pus pe o abordare mai ancorată în realitate. Astfel, obiectivul producătorilor nu a fost transformarea inamicilor, pe măsură ce urci în nivel, în entități aproape invincibile, în care poți goli și două încărcătoare fără a-i afecta prea mult. Dimpotrivă, indiferent de nivelul personajului și de armelor acestuia, un glonț bine plasat poate reduce la tăcere și unii dintre cei mai „fioroși” oponenți. Evident, vor exista însă și misiuni speciale, ce vor încuraja abordarea în co-op, unde trebuie înfruntate drone de categorie grea, aproape imposibil de doborât atunci când joci de unul singur.

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint

În rest, avem parte de obișnuita „cursă” după loot mai performant, dar și după experiență, aceasta din urmă determinând și deblocarea de skill-uri specifice, cum ar fi utilizarea unor item-uri precum parașuta sau night vision goggles), dar și opțiunea de a te specializa într-o anumită clasă (assault, medic, support etc.), fiecare conferind câte o abilitate specială. Bineînțeles, nu lipsesc materialele de crafting, cu ajutorul cărora, în baza de operațiuni, se pot crea item-uri consumabile. Armele, de asemenea, pot fi personalizate în detaliu prin intermediul deja obișnuitului sistem Gunsmith.

Deși titlurile precedente ale seriei Ghost Recon și-au făcut un obicei din a încuraja jucătorul să gestioneze, prin diferite tipuri de comenzi, coechipierii controlați de AI (prezenți și în Future Soldier, dar și în Wildlands), Breakpoint abandonează, cel puțin pentru moment această abordare. Astfel, în momentul lansării, jocul va putea fi abordat fie solo, fie în mod co-op, fără a avea aliați controlați de AI. Pentru a acoperi însă o gamă cât mai variată de gusturi și preferințe, coechiperii AI vor fi adăugați prin intermediul unui viitor update.

Chiar și în lipsa acestor aliați, tacticile caracteristice jocurilor seriei, precum obișnuitul Sync Shot, se pot aplica în continuare, existând o implementare special concepută pentru modul cooperativ, care, din păcate, nu a funcționat însă adecvat pe parcursul sesiunii noastre de test. Totuși, unde situația a cerut-o, am reușit să ne sincronizăm „manual”, comunicând în permanență prin căști.

De altfel, ediția de preview a jocului pe care am avut ocazia să o încercăm avea destule neajunsuri caracteristice unor astfel de versiuni preliminare: schema de control nu era în întregime funcțională pe tastatură și mouse (desi am testat Breakpoint pe PC), partea vizuală suferea de o oarecare lipsă de finisare, cu unele texturi mult prea șterse, coliziunile dintre personaje și geometria mediului înconjurător mai dădea rateuri, iar deconectările nu au lipsit din sesiunile co-op. Nu ar trebui să ne îngrijorăm însă: de obicei, problemele de acest gen sunt corectate până la apariția pe piață a versiunii finale a jocului.

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint

Pe lângă campanie, am avut ocazia să încercăm și peste o oră de multiplayer PvP, numit Ghost War, componenta a jocului dezvoltată chiar de către studioul Ubisoft din București. Am putut încerca două moduri de joc: Elimination (Team Deathmatch) și Sabotage (în care o echipă trebuie să plaseze bombe în anumite puncte-cheie de pe hartă, în timp ce adversarii încearcă să le dezamorseze). Acestea sunt abordate doar în echipe, 4 vs. 4, pe hărți special concepute pentru a fi jucate în multiplayer competitiv (vor fi incluse 6 astfel de hărți în versiunea finală). În cadrul acestor sesiuni multiplayer, abordarea pasivă este descurajată grație mai multor factori, cum ar fi loot-ul presărat prin hărți, generat aleatoriu de fiecare dată, dar și micșorarea treptată a ariei de joc după o anumită perioadă de timp, similar cu ceea ce se întâmplă într-un titlu Battle Royale.

Totuși, experiența de joc din Ghost War este fundamental diferită față de titlurile de tip Battle Royale, cheia succesului regăsindu-se în colaborarea cât mai eficientă dintre coechipieri, indicarea pozițiilor inamicilor pe hartă cu ajutorul dronelor etc. Cel mai important aspect rămâne însă progresia comună atât pentru campanie, cât și pentru Ghost War. Astfel, toate personajele, armele și experiența câștigate în single player și co-op vor face trecerea către Ghost War și viceversa, incurajând jucătorii să petreacă cât mai mult în multiplayer pentru a dobândi echipamente cât mai bune.

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint

Ce putem spune este că Tom Clancy”s Ghost Recon Breakpoint încearcă să mulțumească pe toată lumea, oferind ceea ce pare o poveste mult mai robustă, cu un antagonist memorabil, posibilitatea de a aborda jocul atât single player, cât și co-op, looting din plin, multiplayer PvP, pregresie comună pentru toate modurile de joc etc. Rămâne de văzut însă care va fi nivelul de finisare final al întregii experiențe, dar și pentru ce perioadă de timp va reuși jocul să-și țină utilizatorii implicați în propriul univers.

Vom reveni în zilele următoare cu noi informații despre Tom Clancy”s Ghost Recon Breakpoint, atât în ceea ce privește experiența oferită de campania principală, abordabilă single player sau în co-op, cât și în privința componentei multiplayer PvP, într-o serie de interviuri cu membri de vază ai echipei producătoare de la studioului Ubisoft Paris, dar și de la Ubisoft București. Tom Clancy”s Ghost Recon Breakpoint va fi lansat pe 4 octombrie 2019, în versiuni pentru PlayStation 4, Xbox One și PC.

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint

Publicat: 03 09. 2019, 18:58
Actualizat: 03 09. 2019, 18:59