Two Worlds II: Pirates of The Flying Fortress Review: Fără Johnny Depp, dar cu Captain Teal

Dacă Two Worlds II a fost destul de apreciat de jucători, expansion pack-ul Pirates of the Flying Fortress promite tuturor să îndrepte diversele probleme semnalate în original, de la încărcarea interfeței și lag-ul ecranului până la vocea personajului principal. În mare parte aceste deziderate sunt îndeplinite, deși fanii RPG tot s-ar putea să considere că nu s-a făcut prea mult în ideea „lustruirii” gameplay-ului.

Oricum, povestea este foarte bine spusă, și cinematic, și în dialoguri, iar cele circa 15 ore de aventură sunt cu mult peste ce oferă DLC-urile actuale. De fapt, add-on-ul este integrat în joc și poate fi abordat atât cu personajul din original, dar și direct după crearea unui nou erou. Astfel, te trezești pe nava The Wandering Wraith, sub comanda căpitanului Teal, personaj fără niciun fel de milă sau iubire decât pentru piesele de aur, bijuterii și, eventual, marea sa dragoste pierdută pierdută pe undeva printr-un arhipelag blestemat, populat doar de monștri flămânzi.

La fel ca în original, eroul câștigă experiență și își îmbunătățește atributele (stamina, strength, precizie, mana), cu efect direct asupra loviturilor cu armele sau a magiilor. Evident, nici skill-urile nu sunt de ignorat, fie că vrei să fii mag, warrior, ranger sau asasin. Metalurgie, alchimie, fabricare de arme și armuri pentru warrior, săgeți otrăvite și multi-shot pentru arcaș, vrăji de foc, apă, aer și pământ sau stealth și capcane pentru asasin sunt tot atâtea metode de a îți dezvolta abilitățile combative.

Un lucru bun este îmbunătățirea inventarului, interfața fiind mai puțin aglomerată; obiectele nu mai sunt imense și fiecare inamic are acum un indicator de damage individual; „cercetașul” Oculi revine, permițând în continuare cercetarea terenului de la o distanță sigură pentru a-ți putea plănui cum trebuie atacul. Iar planificarea chiar e necesară pentru ca inamicii au mai trecut pe la școala de tactică câteva ore și acum știu să se ferească sau să se ascundă, boșii fiind o adevărată bătaie de cap uneori.

Pentru că Two Worlds II este un RPG puțin mai ciudat, avem și multiplayer, cu patru hărți noi față de cele din original, opt jucători putând să se înfrunte în patru moduri: Deathmatch, Duel, Adventure și Crystal Hunt. Din păcate, la momentul realizării review-ului, n-am dat și peste jucătorii necesari pentru a experimenta și partea de confruntare cu oponenți umani.

Partea vizuală este în continuare remarcabilă, mai ales că insulele sunt acoperite de jungle dese, viu colorate și populate cu animale nu tocmai prietenoase. Texturile sunt ceva mai pronunțate, efectele și umbrele arată mai realist și avem în plus și efecte atmosferice. Au fost adăugate și animații faciale pentru a exprima emoții, iar dialogurile sunt întărite prin diverse efecte cinematografice incluse în secvențele cinematice.

Coloana sonoră este bogată în sunete care să aducă lumea la viață, ba chiar si vocea protagonistului este ceva mai aproape de cea a unui om normal, cam toți actorii fiind mult mai bine aleși decât în original. Cum lumea jocului este deschisă și explorarea permisă prin toate colțurile, variația nu lipsește nici la nivel vizual, nici auditiv.

Pentru fanii seriei Two Worlds, Pirates of the Flying Fortress este un „must have”, iar cele 14 ore de joc chiar sunt interesante, măcar în termeni narativi. Evident, nu toate lucrurile sunt perfecte, dar măcar problemele majore au fost îndepărtate în mare parte; experiența de joc e mult mai confortabilă, eventual făcând cu ochiul și jucătorilor care n-au fost tentați la început de Two Worlds.

Publicat: 05 10. 2011, 16:39
Actualizat: 05 10. 2011, 16:40