Viermii care ne-au umplut copilăria cu momente distractive s-au întors! De data asta, lumea lor este mai arătoasă și mai realistică decât a fost vreodată. Să-l primim cum se cuvine pe noul Worms: Revolution!
Noua producție a celor de la Team 17, Worms: Revolution, îmbogățește rețeta clasică Worms cu câteva elemente inedite. Asupra acestora vom insista în rândurile următoare.
Worms: Revolution vine în primul rând cu o nouă înfățișare grafică, câmpul de luptă fiind acum tridimensional. Nu, nu avem în față un urmaș al eșuatului Worms 3D, căci deși toate obiectele de pe ecran au trei dimensiuni, planul în care se desfășoară mișcările viermilor este unul bidimensional, așa cum a fost încă de la rădăcinile seriei. Trebuie menționat totuși că există ceva probleme pe partea tehnică a noului joc, cum ar fi scăderile de framerate pe sisteme care rulează fără probleme cele mai solicitante jocuri de pe piață.
Dar nu doar mediul de luptă și-a schimbat înfățișarea, ci și viermii înșiși, care odată cu evoluția către „realism” și „înaltă definiție”, au devenit puțintel mai slinoși, mai ales că acum sunt tridimensionali și li se modelează corpul în funcție de suprafața pe care se află. Personal îmi plăceau mai mult cei clasici, de pe vremea Armageddon.
Câmpurile de luptă, ce pot fi generate automat sau create de jucători, se pot încadra în una dintre cele patru tematici oferite de joc la lansare: Beach, Sewers, Farmyard și Spooky. Fiecare dintre aceste medii de joc conțin elemente de tridimensionalitate și mult eye-candy. Spre exemplu, un nivel bazat pe tema Sewers va avea pe fundal șobolani și crocodili ce se plimbă nestingheriți și, din când în când, se uită spre „cameră”.
Avem câteva modificări majore și în ceea ce privește gameplay-ul. De exemplu, de acum înainte avem un lucru în plus de care să ne facem griji pe câmpul de luptă: apa. Și nu mă refer la apa de sub hartă, ci de apa ca armă! Avem trei arme destinate atacului lichid: water pistol, water strike și water bomb. Fiecare dintre acestea generează apă cu fizică proprie. Nu vă așteptați totuși la apă de gen PhysX, este vorba mai degrabă de niște bile de gel care se unesc atunci când se ating.
Apa este capabilă să se modeleze după formele terenului, lucru care duce la două posibilități: 1. Inamici scufundați în apă, lucru care le aduce o scădere de doar 5 puncte de viață după fiecare tură în care se află sub apă, și 2. Inamici luați de cursul apei și duși, de preferat, într-o mină sau în apa fatală de la subsolul tărâmului de luptă.
În afară de apă, un nou element important de gameplay este acela al obiectelor cu fizică proprie. Vorbim aici despre obiecte precum brichete, bombe imense sau sticle cu apă, care sunt plasate aleator pe hartă la începutul jocului dar pot fi mutate de către viermii noștri simpatici cu ajutorul unor „arme” special construite. După un anumit nivel de damage primit de un obiect, el va exploda și se va transforma în apă, foc sau gaz, afectând viermii din preajmă.
Armele viermilor sunt în mare măsură cele cu care eram deja obișnuiți, însă unora dintre ele le-a fost scăzută eficiența. Mă refer aici în principal la Jetpack, care acum durează mult mai puțin, dar și la Ninja Rope, care de această dată oferă o experiență nesatisfăcătoare atunci când este folosită în modul în care obișnuia să fie utilizată în jocurile anterioare, de cele mai multe ori acest lucru sfârșindu-se cu o cădere a viermelui de la înălțime, fără motiv.
Ultima mare adiție din Worms: Revolution este sistemul de clase. Da, acum și viermii au clase. Există patru astfel de categorii de viermi: Soldier, Scout, Scientist și Heavy. Clasa din care face parte viermele afectează înfățișarea dar și abilitățile fizice ale acestuia. Spre exemplu Scout este un vierme subțire, rapid, poate sări distanțe incredibile și poate săpa tuneluri în care nicio altă clasă de viermi nu poate intra. Heavy, pe de altă parte, este un vierme gras și greu, însă atacurile sale sunt mai puternice decât ale oricărui alt vierme. Scientist-ul deține versiuni mai avansate ale anumitor arme și le oferă coechipierilor câte 5 puncte de viață la fiecare tură pe care o începe. Soldier este viermele bun la toate cu care suntem obișnuiți deja.
Bătăliile pot fi jucate atât împotriva calculatorului cât și împotriva altor oameni, fie la același sistem sau prin internet. Cea mai bună experiență rămâne aceea a multiplayer-ului local, la același calculator. Multiplayer-ul prin internet este frustrant datorită unei combinații între un „browser de servere” prost gândit (nu mi-a arătat niciodată o listă cu servere ci m-a introdus direct în joc) și un sistem de sincronizare a jocului care strică cel mai important moment al fiecărei ture: afișarea damage-ului făcut pe un adversar – de obicei imediat după lovitură este afișată o valoare mică, după care jocul îngheață pentru câteva secunde și revine cu o valoare mult mai mare.
Nici joaca împotriva calculatorului nu este cea mai plăcută experiență, căci foarte mult timp este pierdut inutil datorită faptului că AI-ul se preface că ar gândi lovitura înainte s-o realizeze.
Jocul are și o campanie single-player de care m-am plictisit la scurt timp după ce am început-o. Același lucru pot spune și despre modulul de Training care este prost structurat și mult prea lung pentru ceea ce reușește de fapt să te învețe. Singurul lucru interesant la capitolul Campanie+Training este că naratorul Don Keystone este întruchipat de vocea cunoscutului actor englez Matt Berry (IT Crowd), care condimentează un pic jocul cu niște glume mai mult sau mai puțin reușite, adesea puierile.
Worms: Revolution este un joc bun, dar în niciun caz revoluționar, așa cum se insinuează prin numele său. Deși unele dintre ideile fructificate în noul joc sunt reușite (includerea apei pe post de armă), există un set de schimbări care au făcut ca jocul să fie mai puțin atrăgător pentru vechii fani ai seriei Worms și prea complicat pentru cei care pun pentru prima dată mâna pe un joc din această serie.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER