Reacția explozivă a lui CTP despre controversata uvertură a Cinei cea de Taină din deschiderea Jocurilor Olimpice! Jurnalistul face o afirmație care aruncă totul în aer despre secvența care a scandalizat creştinii din întreaga lume: „E cea mai memorabilă şi originală din câte am văzut”

SURSA FOTO: MEDIAFAX FOTO
Vezi galeria foto - 4 poze

Cristian Tudor Popescu a avut o reacție furibundă despre scena Cinei cea de Taină din deschiderea Jocurilor Olimpice de la Paris.

Momentul a stârnit indignare la nivel mondial, întrucât a fost considerat unul blasfemiator și jignitor la adresa creștinătății.

Reacția lui CTP despre scena Cinei cea te Taină de la deschiderea Jocurilor Olimpice

Întrebat în mediul online despre momentul din deschiderea Jocurilor Olimpice de la Paris, care imita celebra scenă a „Cinei cea de Taină”, Cristian Tudor Popescu a oferit un răspuns. Jurnalistul a subliniat că scena ce imortalizează ultima masă a lui Iisus nu este găsită în biblie, deci, deși face referire la religie, nu este un atac la adresa ei.

„Cina cea de taină” ar fi numai un produs artistic, iar singura persoană care ar fi putut să se simtă lezată de spectacolul creat, la deschiderea celei mai importante competițiii sportive, ar fi fost chiar realizatorul picturii, Leonardo da Vinci.

„Leonardo s-ar fi simțit jignit?

Întrucât sunt întrebat în continuare ce părere am în legătură cu «scandalul» deschiderii Olimpiadei de la Paris, să ne deslușim:

Imaginea «Cinei cea de taină» nu vine din Biblie. În Evangheliile sinoptice, Matei, Marcu, Luca, nu există niciun fel de indicații de așezare a personajelor, nu se spune că Iisus era la mijlocul unei mese lungi și nu în capul mesei, că toate personajele sunt plasate teatral de o singură parte a mesei, cu fața la privitor, sunt doar pomenite cuvintele Mântuitorului când le dă apostolilor pâinea și vinul. Nici în Evanghelia după Ioan nu există, dar apar elemente vizuale de acțiune, mult mai puțin prezente în mintea credincioșilor sub titlul «Cina cea de taină»: Iisus se dezbracă de haine și se încinge cu un ștergar (dacă-l vedeam în spectacol pe Hristos în pielea goală, cu un prosop în jurul șoldurilor, era un scandal și mai mare, nu?) și spală picioarele apostolilor, apoi intinge cu o bucățică de pâine pe care i-o oferă lui Iuda, ca semn al trădării ce va să vină.

«Cina cea de taină», așa cum e întipărită în conștiința publică, este creată de imaginația artistică a lui Leonardo da Vinci. E O FICȚIUNE PICTURALĂ. Prin urmare, poate doar Leonardo s-ar fi putut simți ofensat de remontarea „netradițională” a „Cinei…” sale în deschiderea Olimpiadei. Ceea ce e greu de crezut, dat fiind că L`Uomo Universale a fost acuzat de către autoritățile din Florența de două ori pentru homosexualitate, a făcut închisoare pentru asta, dar a scăpat de pedeapsa standard în epocă, castrarea și arderea pe rug.
Altfel, pentru subsemnatul, Uvertura olimpică desfășurată în Paris, la propriu, a fost cea mai originală și memorabilă din câte am văzut, cea mai străbătută de artă, cu stil și anvergură demne de marea Franță. Până și ploaia a părut o idee regizorală inspirată… Cred că i-ar fi plăcut pictorului Leonardo”, a scris Cristian Tudor Popescu, pe pagina personală de Facebook

Momentul reinterpretării „Cinei cea de Taină” a stârnit un val de critici 

Festivitatea de deschidere a Jocurilor Olimpice de la Paris a fost umbrită de un moment controversat. În cadrul spectacolului dedicat startului competiției, o reinterpretare a faimoasei scene a Cinei cea de Taină, în care au apărut persoane reprezentante ale comunității LGBTQ+, a stârnit indignare. Momentul a fost considerat unul jignitor la adresa valorilor creștinătății.

„Inacceptabil, lipsit de respect, infam, o bătaie de joc. Folosirea imaginii Cinei cea de Taină la Jocurile Olimpice de la Paris este o insultă pentru noi, creștinii. Unde este respectul pentru religie?”, a transmis șeful fotbalului din Spania, potrivit Marca.

Organizatorii Jocurilor Olimpice de la Paris au adoptat o poziție, după valul de critici pe care l-au primit. Oficialii competiției au susținut că momentul a fost interpretat greșit și că ar fi fost vorba despre o scenă în care personajul principal era Dionysos: „Interpretarea zeului grec Dionysos ne face conștienți de absurditatea violenței între oameni”.

Publicat: 30 07. 2024, 11:52