Față de anul trecut, schimbările de regulament în F1 sunt mai puține, dar nu de neglijat. Designul a suferit modificări, iar strategia echipelor trebuie modificată. Cine le-a „citit" mai bine, vom vedea abia în curse.
Realimentarea interzisă
Este cea mai importantă modificare. Piloții vor parcurge toată cursa cu combustibilul pus la început. Vor mai opri la boxe pentru schimbarea pneurilor. Regulamentul îi obligă să le înlocuiască cel puțin o dată, dar probabil vor fi două schimbări - greutatea mai mare „consumă" pneurile mai mult. Opririle vor fi însă mult mai scurte, sub trei secunde! Monoposturile vor avea implicit rezervoare mai mari: de la 80 de litri la aproximativ 250! Astfel că a crescut lungimea monoposturilor și designul părții posterioare. Și greutatea e implicit repartizată altfel. Va deveni extrem de importantă strategia consumului de combustibil. Monoposturile mai economice vor fi avantajate. În plus, piloții pot scădea consumul, reducând însă astfel și viteza.
Fiecare 10 kg reprezintă un plus de 0,3 secunde pe tur
Punctajul favorizează câștigătorul
Noul sistem de punctaj favorizează primele locuri, care obțin mai multe puncte în plus față de restul. Anul trecut, primii opt primeau puncte după cum urmează: 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1. În 2010, învingătorul ia 25 de puncte, locul al doilea primește 18, iar cel de pe 3 se alege cu 15! Apoi, următorii șapte iau 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1.