Și-o fi luat Mercedes un pilot de 41 de ani cu gâtul accidentat, dar numele lui e Michael Schumacher. Fanii care se așteptau ca Schumi să fie cel mai rapid încă din primele teste au fost dezamăgiți; dar și contestatarii care erau siguri că va lovi parapetul la primul viraj.
Schumacher este genul de vedetă care împarte publicul în două. Pentru cei care-l plac, revenirea lui este aproape mesianică. Ceilalți se întreabă cum de mai găsește casca potrivită pentru cornițele de drăcușor pe care i le văd. Înger sau demon, Schumacher este un pilot extraordinar. Campion mondial de șapte ori, germanul are și motive de statistică să creadă într-un nou titlu. Juan Manuel Fangio și Nino Farino s-au impus la o vârstă chiar mai înaintată.
Ce s-a schimbat de la ultimul start al lui Schumacher, din 22 octombrie 2006? Sunt trei noi circuite, 13 piloți diferiți și o grămadă de schimbări în regulament. Majoritatea modificărilor au fost menite să reducă avantajele echipelor bogate. Schumi nu va mai avea astfel atuul de performanță de care se bucura la Ferrari în 2002. Iar rivalele se laudă cu piloți pe măsură. Ferrari l-a păstrat pe Massa și l-a transferat pe Alonso. McLaren are ultimii doi campioni mondiali: Hamilton și Button. Red Bull este revelația din 2009, cu un Vettel promițător și în teste. Schumacher este astăzi doar un as din careul vedetelor Formulei 1 în 2010.