Dacia Duster nu e, cu siguranță, cea mai frumoasă și mai bună mașină din lume, dar succesul de care se bucură, mai ales pe plan extern, m-a făcut să mă întreb care e secretul ei. Fan declarat al emisiunii „How it''s made", de pe Discovery Channel, mi-am propus să văd cu ochii mei cum se fabrică un Duster.
Într-una din diminețile surprinzător de călduroase ale acestei luni, am pășit pe poarta uzinei și, timp ce cinci ore, am parcurs întreg procesul de fabricație al primului SUV al Dacia.
1 PRESAJUL - 95 de tone de tablă se folosesc pe zi pentru Duster
Prima etapă a procesului de fabricație este presajul. Tabla sosește în bobine mari de la diverși furnizori din țară și străinătate, este tăiată la diferite dimensiuni, iar apoi este introdusă de muncitori în presă, unde, cu ajutorul unei matrițe, ia diferite forme. Într-o zi se folosesc 95 de tone de tablă pentru realizarea a 1.370 de Dustere. Tabla sosește la Mioveni din Italia, Slovenia, Turcia și de la Mittal Steel Galați, iar grosimea ei diferă de la 0,6 la 3,5 mm. Presele cântăresc între 250 și 1.000 de tone și, pe lângă tablele pentru caroserie, realizează și 30% din necesarul de piese de tablă al uzinei. În ciuda normelor de securitate a muncii extrem de ridicate, presajul este secția cu cel mai ridicat risc de accidente.
2 CAROSERIA - 5.298 de puncte de sudură se aplică unui duster 4x4
După ce tabla ia diferite forme în secția de presaj, ea ajunge în secția de caroserie, acolo unde se îmbină cu ajutorul punctelor de s
SUPER REPORTAJ PROSPORT** Cum se fabrică un Duster?