Cu Morrowind, Bethesda și-a înscris numele pentru totdeauna în istoria gamingului. The Elder Scrolls nu a început cu Morrowind, a fost precedat de Arena și de Dagerfall, dar acest al treilea episod a reușit să ofere jucătorilor gradul de profunzime dorit de orice fan al genului RPG, smulgând cuvinte de laudă din partea presei de specialitate. Aparițiile lui Oblivion și Skyrim au solidificat această poziție, cele două jocuri oferind o aproape deplină libertate de explorare a lumii de joc, combinată cu un fir narativ solid și un gameplay ce te țintuia în fața monitorului cu zilele. Ultimele trei apariții single player au ridicat din ce în ce mai sus ștacheta și au creat un standard revendicat de fani. Deși popularitatea MMORPG-urilor a început ușor, dar sigur, să descrească, cei de la Bethesda împreună cu ZeniMax au considerat că următorul pas în evoluția francizei trebuie să aibă o abordare online, bazat pe modelul cam șubrezit al abonamentului lunar.
The Elder Scrolls Online Review: cel mai scump joc PC al momentului