PROSPORT celebrează 25 de ani de la prima apariție! Istoria brandului care a schimbat mass-media din România: Împreună suntem cei mai buni! | VIDEO
This browser does not support the video element.
2 iulie 1997 este ziua în care a apărut primul număr al cotidianului ProSport. Full color, format mare în 16 și apoi 24 de pagini, ProSport a fost înființat de trustul MediaPro, condus de Adrian Sârbu.
La început, directorul ziarului a fost Ovidiu Ioanițoaia, iar Cătălin Tolontan a ocupat postul de redactor-șef.
Prețul de debut al ziarului a fost de 1.400 de lei. Adică echivalentul a 0,15 dolari la acea vreme.
Cum a început cea mai frumoasă poveste a presei sportive din România și performanțele ProSport
Universitatea Craiova – Dinamo 2-1 a fost primul meci din Divizia A despre care ProSport a scris, pe 2 august 1997. 19 august 1997 este data la care cotidianul scrie pentru prima oară despre un meci al echipei naționale, România – Macedonia 4-2.
De-a lungul celor 25 de ani de existență, ProSport a realizat mai multe premiere pe piața media din România. A fost primul ziar full-color din țara noastră. A fost primul ziar care a depășit 100.000 de exemplare tipărite pe ediție.
A fost primul ziar de sport care a tipărit ediții în afara țării și primul ziar care a oferit ediții speciale la stadion, înainte și după terminarea partidei.
Numele uriașe din redacția ProSport
În primă fază, echipa redacțională a fost formată din jurnaliști care au lucrat la ziarul ”Sportul Românesc”, în perioada 1991-1997. Ovidiu Ioanițoaia era directorul ziarului.
La vremea respectivă, ProSport și-a propus să concureze cu marile cotidiene de sport ale Europei. La Cupa Mondială din 1998, ProSport a fost singurul cotidian de sport, alături de L’Equipe, cu ziariști prezenți la toate meciurile turneului final. Redactor-șef era Cătălin Tolontan.
„Înainte de a deveni un brand, ProSport a fost un efort al unei echipe pasionate. Am fost un norocos că am făcut parte din ea” – Cătălin Tolontan, fost redactor-șef ProSport
Nume importante precum Ioan Chirilă, Radu Cosașu, Adrian Păunescu, Fănuș Neagu sau Tudor Octavian scriau în ProSport.
Tot în 1998, echipei de editorialiști ai ziarului s-au alăturat Cristi Geambașu și Marius Mitran.
14 noiembrie 2001 este data la care s-a inaugurat site-ul prosport.ro, cu ocazia barajului de calificare la Cupa Mondială din 2002, dintre România și Slovenia.
Cine a condus ProSport în ultimele decenii
În 2003, echipa s-a schimbat! ProSport a fost preluat de trustul de presă Ringier, iar pe data de 15 iunie 2003 director al ziarului a devenit Cristian Țopescu. Dorin Chioțea a fost numit redactor-șef, iar prim redactor-șef adjunct a fost numit Marius Mitran.
În 2005, redactor-șef adjunct a devenit Dan Filoti, acesta ajungând și el, în cele din urmă, în fruntea ziarului. Trei ani mai târziu, ProSport a revenit în portofoliul lui Adrian Sârbu, iar la conducerea publicației s-au mai aflat, în funcția de redactor-șef, Lucian Lipovan, Costin Ștucan și Andru Nenciu.
9 decembrie 2013 este data la care ProSport a trecut exclusiv pe online.
În 2019, Adrian Sârbu a cedat brandul ProSport către trustul de presă Gândul Media Network, singurul grup de presă din top 3 companii de presă online din Romania, cu capital 100% românesc.
În acest moment, ProSport este condus de Adrian Artene, director editorial, și Andrei Trifan, redactor-șef.
În prezent, ProSport este printre cei mai importanti jucători de pe piața site-urilor cu profil sportiv din Romania, cu cifre remarcabile, care ajung la aproape 3 milioane de cititori unici și 43 de milioane de afișări, lunar.
Proiectele speciale ProSport
O zonă în care ProSport s-a evidențiat serios în toți acești ani este cea a proiectelor speciale!
Proiecte memorabile au bucurat mereu cititorii ProSport. Aici amintim Divizia Fantastică, jocul de fotbal virtual considerat a fi cel mai bun din istoria presei din Romania. Crossul We Run Bucharest, organizat de ziarul ProSport.
Premiile Prosport, acordate an de an celor mai buni sportivi ai țării, reprezintă un alt proiect extrem de apreciat de publicul cititor. În 2006, spre exemplu, Gigi Becali primea premiul pentru patronul anului în fotbalul românesc și îl ridica, personal, de la ProSport.
Cel mai recent proiect marca ProSport este Nat100nala, prin care celebrăm 100 de ani de la înfiintarea echipei naționale de fotbal a României.
Împreună suntem cei mai buni!
Partenerii campaniei Prosport 25 sunt UNIBET, IXFI, CASA PARIURILOR și NORDIS.