(P) 5, 4, 3, 2, 1 – start!

Startul etapei. Asta e momentul in care competitia incepe si cand toate emotiile dispar, iar concentrarea si rationalul isi fac loc. Peste cateva minute ajungem in parcul de service, acolo unde mecanicii ne asteapta pregatiti pentru a schimba rotile si eventualele mici reglaje. Dupa acest parc de service, ne indreptam catre prima proba speciala, acel segment de drum pe care-l parcurgem in regim de circulatie deschisa. Copilotul ma indruma catre proba de clasament. De obicei ajungem cu cateva minute mai repede, cat sa avem timp sa refacem presiunea in anvelope. Ne punem castile si ne pregatim de start. 5, 4, 3, 2, 1 – start aud in casti. Ala e momentul in care uit de lumea reala si ma focusez 100% la ceea ce zice Bogdan si la urmatoarele doua viraje pe care le am de abordat.
Viraj dupa viraj, kilometrii trec. Bogdan tine ritmul si il simt cum ma impinge sau ma infraneaza din ritmul si tonalitatea vocii. Desi la recunoasterea traseului pare ca dureaza foarte mult, in timpul cursei parca timpul se comprima si ajunge sa ne apropiem de celula de sosire cu mult mai repede. Trecem lansat prin celula de sosire, ii strang mana lui Bogdan si ne indreptam usor catre ‘stop-ul’ probei respective. Acolo ni se ofera oficial timpul obtinut de noi, dar putem vedea si timpii realizati de adversarii nostri, cu conditia ca ei sa fi luat startul in fata noastra. Nici nu iesim bine din zona de stop si imi consult telefonul pe care primesc via aplicatia WhatsApp informatii legate de ecarturi fata de adversari, timpii lor si amanunte despre probele urmatoare. Tot ce am descris mai sus se repeta, in functie de configuratia fiecarui raliu. In general, un raliu de Campionat National cuprinde intre 105 si 130 km de proba speciala care se parcurge contra-cronomentru si aproximativ 400 km de etape de legatura care se parcurg in regim de trafic deschis, cu respectarea tuturor regulilor de circulatie. O proba speciala poate dura intre 2 si 25 minute, in functie de lungime si complexitate.
Cel mai frumos moment este acela cand esti pe locul 1, iar mecanicii, prietenii, fanii, sponsorii te astepata in ultimul parc de service si te aplauda si felicita. In acelasi registru se poate inscrie si momentul in care esti pe podium, iar cei care au lucrat la masina de curse, respectiv mecanicii de elita de la Colina Motorsport, te ovationeaza din public. Sunt senzatii unice care ne plac tuturor si, evident, dorim sa se repete cat mai des.
Festivitatea de premiere este punctul terminus al unei curse care are loc sambata seara. Eu imi rezerv ziua de duminica pentru relaxare si recuperare fiindca de luni incepe o noua saptamana de lucru. Toate cele povestite in episodul trecut si cel de mai sus se repeta de 8 ori intr-un an. Va astept la urmatoarele etape ale Campionatului National de Raliuri pentru a savura frumusetea si complexitatea acestui sport.
Alex Filip, pilot al Echipei de Raliu BCR Leasing Rally Team.
Mai multe detalii despre membrii echipei BCR Leasing Rally Team, pe https://www.bcr-leasing.ro/ro/echipa-de-raliu-bcr-leasing
Publicat: 02 07. 2012, 17:27
Actualizat: 02 07. 2012, 17:35