(P) Bacaul vazut din al noualea cer

Am castigat la general? Nu, am venit pe 6. Am castigat clasa 3? Nu, am venit pe 2. Am castigat la Lotto? Nici macar nu am jucat!

Si atunci? Ce-i cu al noualea cer? Si cum se vede Bacaul de acolo?

Pai e simplu, dupa anul trecut cand organizatorul de aici ne-a cam suparat cu anumite decizii in ceea ce priveste alegerea traseului – nu mai dezgropam mortii mai ales ca, se pare, si-au insusit criticile majoritatii-, anul acesta ne-au semi-socat!

La aflarea vestii ca proba „regina”, de 26 km, era circa jumatate acoperita cu.beton, toti membrii echipei BCR Leasing Rally Team am ramas perplecsi!

Au inceput sa sune telefoanele, intrebarile curgeau in toate directiile si subiectul era doar unul: betonul de la Bacau.

Cum o fi? Neted, abraziv, spart, denivelat, lucios, autonivelant, poros, alb, negru, roz.

Din start era o foarte mare bataie de cap in ceea ce priveste anvelopele de competitie Pirelli.

Care era compromisul ideal? In ce varianta pierdeai cel mai putin timp, avantajand urcarea pe macadam sau coborarea pe beton?

Personal sunt un fan al suprafetelor mixte si am mai rulat pe macadam+asfalt si in WRC si la Sibiu, dar asfalt+beton o fi = LOVE?

Am rabdat cu greu pana cand am ajuns la Bacau iar a doua zi ne-am repezit spre padurile de langa Moinesti cu o curiozitate de copii in cautarea inghetatei favorite.

Macadamul s-a dovedit a fi bun si extrem de tehnic insa greul – dar foarte frumosul-, urma de la varf in jos!

Tara betonului, drum petrolier pe care Navarra-urile cumparate din profiturile record ale Petrom-ului goneau in sus si-n jos, nebunia franelor si spaima anvelopelor, se arata a fi o senzationala coborare extrem de tehnica si care impunea folosirea inteligentei si a sensibilitatii tehnice a pilotului, nu doar viteza pura!

Era destul de clar ca nici franele nici pneurile nu ar fi facut fata unui atac dezlantuit pe coborare, deci trebuia sa dozam.

Impreuna cu tehnicienii de la Colina Motorsport am operat modificari la suspensie, am ales anvelope Pirelli Scorpion de WRC – usor mai lente pe macadam dar cu o perspectiva de performanta foarte buna pe beton si am revenit la placute de frana Carbone Lorraine – mai performante dar si mult mai dure in lupta cu discurile de frana. Dupa o prima zi in care am avut diverse probleme, de la o usoara iesire in decor pana la lovirea unei borduri pe superspeciala si indoirea unui brat de suspensie, trecand printr-o pana de cauciuc care ne-a indus o pierdere de 1 minut, am atacat probele zilei secunde insa mintea ne era deja focusata pe proba regina!

Daca e sa dau pe repede inainte, a fost una din cele mai senzationale probe de macaton (macadam+beton) din Romania! Un challenge extraordinar, o lupta de maxim angajament cu natura, 21 de minute de concentrare MAXIMA, de effort sustinut, de stress si bucurie! Am fost in al noualea cer!

Singurul regret este ca nu pot lua toti spectatorii in masina sa simta si ei cat de frumos si greu poate fi acest sport atunci cand ataci sutele de viraje ale unei astfel de probe speciale!

La fiecare trecere am scos timpi foarte buni, mai ales ca in fata se bat masini de clasa 2, iar a noastra e de clasa 3 (diferenta de circa 60-70 kg si avantaj net al masinilor de clasa 2 in ceea ce priveste geometria suspensiilor), ca sa nu mai povestim de modelele S2000 (tot clasa 2, insa alt ADN)!

Daca asteptam sa revenim la anul? Pentru aceasta proba sigur! Daca se va mai tine? Nu sunt convins si asta pentru simplul fapt ca ea singura distruge minimum 8 anvelope, ceea ce duce totalul de anvelope necesare in acest raliu la minimum 12-14, adica un buget urias!

Pana atunci ne vedem la Cluj, orasul meu natal, o cursa foarte tehnica, acum sub o noua denumire: Transilvania Rally.

Edwin Keleti, pilot al Echipei de Raliu BCR Leasing Rally Team.

Mai multe detalii despre membrii echipei BCR Leasing Rally Team, pe https://www.bcr-leasing.ro/ro/echipa-de-raliu-bcr-leasing

Publicat: 01 06. 2012, 09:25
Actualizat: 06 06. 2012, 17:30