Roger Federer, legenda tenisului mondial, va avea brandul care îi poartă numele listat la bursă cu o valoare de piață colosală: 6 miliarde de euro!

Brandul de încălțăminte sport al elvețianului Roger Federer va fi listat public la bursa din New York, cu o valoare de piață fabuloasă de 6 miliarde de euro.

Jucătorul de tenis elvețian în vârstă de 40 de ani, în ciuda problemelor de pe teren cu accidentările, obține întotdeauna succesul ca antreprenor și endorser.

Datorită imaginii sale, brandul „On Running”, la care regele tenisului Roger Federer s-a asociat în 2019, zboară în vânzări și valoare, susținut și de grupuri extrem de puternice financiar precum JP Morgan, Goldman Sachs, Morgan Stanley și Credit Suisse.

Brandul Federer este confirmat drept campion absolut și atunci când vine vorba de zona de business: va fi listat la bursă cu o valoare de 6 miliarde euro

Dacă pe terenurile de tenis supercampionul elvețian se luptă cu starea sa fizică, lipsa participării la următoarele turnee majore precum US Open și o posibilă retragere din competiție care este din ce în ce mai aproape, aceeași incertitudine nu poate fi atribuită și carismei cu care reușește să influențeze piața echipamentelor sportive.

La un an și jumătate de la intrarea legendei tenisului, care a împlinit 40 de ani pe 8 august, în compartimentul de finanțare al companiei ca partener excepțional, marca de pantofi sport „On Running” se pregătește pentru o listare stelară pe Wall Street, după perioadă de aur în care a cunoscut o creștere exponențială a vânzărilor și o creștere a ceea ce promite să fie valoarea sa viitoare pe piața bursei de valori.

Datorită lui Roger Federer, compania elvețiană, înființată în 2010 prin voința fostului sportiv Olivier Bernhard și a partenerilor David Allemann și Caspar Coppetti, a reușit să facă un salt uriaș de calitate în ceea ce privește vizibilitatea și cifra de afaceri.

Potrivit presei comerciale de profil, doar în timpul pandemiei, așadar după ce Federer s-a alăturat grupului în 2019, On Running a înregistrat o creștere de peste 200% a vânzărilor online, dar a profitat și de prezența a 6.500 de magazine într-unul singur. O acoperire de cincizeci de țări din întreaga lume. Vânzări care se traduc într-o valoare economică de 294,5 milioane de euro în primele șase luni ale anului 2021, comparativ cu „doar” 159 de milioane de euro în anul precedent. O cifră senzațională, dacă avem în vedere că în multe țări ale lumii, din cauza COVID-19, sălile de sport au rămas închise și multe activități sportive au fost limitate.

Chipul lui Roger este recunoscut pe scară foarte largă, la nivel mondial, chiar și de către cei care nu trăiesc din și nu au practicat vreodată tenis.

Atât de mult încât, având în vedere listarea sa la bursa din New York care este foarte aproape, valoarea celei mai recente majorări de capital de aproximativ 2 miliarde de euro din fonduri de capital de risc, ar putea fi dublată imediat la 4, dacă nu ar ajunge chiar la o valoare fabuloasă de 6 miliarde pentru IPO, sau oferta publică inițială care va gira intrarea sa oficială pe Wall Street, pentru care toate documentele par a fi gata.

Un fel de student în anul întâi la bursă, dar unul extrem de bogat, care va beneficia de susținerea necondiționată a unor coloși financiari precum JP Morgan, Goldman Sachs, Morgan Stanley și, bineînțeles, Credit Suisse. Prin urmare, acesta ar fi momentul potrivit, după o primă încercare de sondare a pieței în primăvara anului 2020, care a coincis cu izbucnirea crizei sanitare globale de coronavirus și cu valori mult mai mici.

Publicat: 26 08. 2021, 08:00