1,1 milioane de dolari strânse în nici 24 de ore. Implicarea unor sportivi de top și puterea social media au fost exploatate în scop nobil
Puterea social media în 2017 este cum nu se poate mai bine evidențiată de o campanie umanitară care a reușit să adune peste 1,1 milioane de dolari în nici 24 de ore. „Love Army for Somalia” a pornit la inițiativa unui video blogger celebru, Jerome Jarre, cel care a vrut să tragă un semnal de alarmă asupra problemelor din vestul Africii, în special din Somalia, acolo unde a fost înregistrat în ultima perioadă un număr uriaș de decese din cauza foametei, totul pe fondul unei secete severe. Jarre a cerut ajutorul companiei Turkish Airlines, singura companie majoră care are zboruri de linie în Somalia, iar turcii au răspuns pozitiv. Turkish Airlines a pus la dispoziția inițiatorului campaniei un avion cargo cu o capacitate de 60 de tone pentru transportul apei și a alimentelor către somalezi. Mai mult, turcii au promis că vor rezerva spațiu cargo în avioanele lor până în momentul în care criza din Somalia va fi depășită.
„Love Army for Somalia” a devenit astfel o campanie de strângere de fonduri pe GoFundMe, un site care se ocupă cu așa ceva. Țelul a fost strângerea unui milion de dolari în zece zile, bani ce urmează să fie transformați în apă și alimente pentru somalezi, însă lucrurile au mers mai bine decât s-a așteptat inițiatorul. După ce campania a fost popularizată de actorul Ben Stiller și de Casey Neistat, probabil cel mai popular video blogger din lume, donațiile au explodat. Astfel, la nici 24 de ore după inițiere, în conturi s-au strâns 1,15 milioane de dolari.
Printre cei care au contribuit cu sume importante sunt și trei sportivi. Colin Kaepernick, jucător în NFL, a donat 25.000 de dolari, sumă pe care a depus-o în conturi și baschetbalistul Wilson Chandler de la Denver Nuggets. Cu 4000 de dolari a contribuit și fotbalistul Johan Djourou de la Hamburg.