După „Land of choice”, România are un nou brand turistic: „Explore the Carpathian Garden” (Explorează grădina carpatină). Lansarea sloganului s-a făcut ieri la Expoziția Mondială de la Shanghai în cadrul unei acțiuni care i-a avut ca invitați speciali pe Nadia, Gică Hagi și Ilie Năstase.
Evenimentul de ieri, din China, a dovedit încă o dată că, în străinătate, cel mai tare brand de țară îl reprezintă numele legendelor sportului românesc. Elena Udrea, ministrul turismului și dezvoltării, a lansat noul slogan în fața a 250 de spectatori, care imediat ce s-a terminat acțiunea oficială s-au năpustit să obțină autografe de la cele trei mari glorii ale sportului.
„Noi avem puterea să atragem lumea să viziteze România. Încă mai putem, la 34 de ani după Montreal. Hagi s-a retras de curând din fotbal, Ilie încă mai joacă”, a glumit Nadia. Ilie Năstase a declarat la rândul lui că nu ar trebui să existe atâtea discuții despre cine a câștigat crearea brandului, ci ar trebui să se vorbească despre cum ar trebui România să îmbunătățească serviciile. „Până în prezent, sportul a fost ambasadorul unei țări. Aș putea vorbi și despre partea turistică, pentru că am și un hotel, dar mai bine tac”, a spus Gheorghe Hagi.
800.000 de euro a costat brandul
Realizarea brandului a costat 800.000 euro, bani primiți de agenția THR/TMS, câștigătoarea unei licitații. Pentru promovarea sloganului sunt prevăzute până în 2013 încă 72,2 milioane euro, bani ce ar fi de ajuns pentru a forma un nou Hagi, un nou Ilie sau o nouă Nadia. De pe urma cărora ar mai trăi România, ca imagine, încă vreo 40 de ani!
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER