Armata obligă Steaua să își schimbe numele și stema, dar suporterii încă produc bani de pe urma emblemei. FOTO | Magazinul lui Gheorghe Mustață vinde produse cu însemnele care aparțin CSA Steaua
- Clubul Sportiv al Armatei interzice clubului de fotbal Steaua să mai folosească numele și emblema, însă mai mulți membri ai galeriei profită în continuare de pe urma vânzării produselor cu însemnele grupării militare
- Magazinul „Suporter Steaua”, care îi aparține lui Gheorghe Mustață, liderul Peluzei Nord, încă funcționează într-un mall din București și vine produse cu emblema care aparține CSA Steaua
- În acte, magazinul le aparține unor apropiați ai lui Mustață. Ambii au cu probleme cu legea, iar o parte din profitul magazinului merge către organizarea coregrafiilor și plata deplasărilor celor de la Peluza Nord
Clubul de fotbal finanțat de Gigi Becali a fost nevoit, după hotărârea Înaltei Curți de Casație și Justiție, să renunțe la numele Steaua București și la sigla pe care a folosit-o în ultimii ani, dar acest lucru nu e valabil și pentru unii dintre șefii galeriei. „Trebuie să respectăm legea, punem în practică hotărârea ÎCCJ„, spunea președintele echipei din Ghencea, Valeriu Argăseală, pentru a motiva eforturile clubului de a găsi o nouă stemă și un nou nume. „Steaua București”, împreună cu logoul cunoscut de fanii din întreaga Românie, aparțin acum Armatei, mai exact Clubului Sportiv al Armatei Steaua. Argăseală recunoaște că orice folosire neautorizată ar prejudicia CSA Steaua, deci și Ministerul Apărării.
Chiar și așa, regula nu e pentru toți. Există încă oameni care profită de pe urma imaginii clubului Steaua București. Foarte vigilent în a-și proteja interesele când vine vorba de gruparea lui Gigi Becali, Clubul Sportiv al Armatei nu și-a îndreptat deloc atenția către alte persoane, fizice și juridice, care scot bani din specularea imaginii brandului Steaua. În Mall Grand Arena, centru comercial din cartierul Berceni, funcționează în continuare magazinul „Suporter Steaua”, cel care îi aparține, așa cum deseori a mărturisit, lui Gheorghe Mustață, liderul galeriei Peluza Nord.
În pofida faptului că echipa lui Becali a luat toate măsurile necesare pentru a nu mai afișa sigla care îi aparține acum Armatei, în mallul bucureștean comerțul se derulează în continuare, iar sigla Stelei este speculată la maximum pentru a face profit. Cei de la magazin nu au făcut niciun demers pentru a se proteja de decizia ÎCCJ, magazinul fiind colantat pe una dintre laturi cu un banner uriaș pe care este afișată emblema trecută oficial în proprietatea MApN. Mai mult, la interior, aproape fiecare produs scos spre vânzare este imprimat cu sigla pierdută la proces de gruparea patronată de Becali.
Magazinul „Suporter Steaua”, din Mall Grand Arena, vinde o gamă largă de produse inscripționate cu emblema care nu mai poate fi folosită de clubul de fotbal întrucât aparține, conform hotărârii ÎCCJ, Armatei. Foto: ProSport
În acte, magazinul „Suporter Steaua” este deținut de doi membri ai galeriei care au probleme cu legea
Reporterii ProSport au vizitat magazinul din Mall Grand Arena pentru a verifica dacă și cei de acolo s-au supus deciziei ÎCCJ. Am cumpărat trei produse din magazinul „Suporter Steaua”, două dintre acestea fiind imprimate cu sigla folosită până de curând și de clubul de fotbal. Afacerea este înregistrată la Ministerul Finanțelor pe compania „Nucleo Nord SRL”, firmă deținută de doi asociați: Deselnicu Mihai Cosmin și Ionică Mihail Vicențiu. Ambii sunt apropiați ai lui Gheorghe Mustață și au avut, de-a lungul timpului, serioase probleme cu legea. Deselnicu Cosmin Mihai, zis „Epavă”, a fost implicat în 2006 într-un conflict violent cu reprezentanții Jandarmeriei la un meci Dinamo – Steaua. Atunci, grupul din care acestă făcea parte a fost acuzat că a bătut cu sălbăticie un jandarm, strivindu-i mâna. Celălalt asociat, Ionică Mihail Vicențiu, este judecat pentru tentativă de omor după ce, alături de alți indivizi angajați pentru a asigura paza restaurantului Hanul Drumețului, au bătut trei clienți. Ionică Mihail Vicențiu a fost sportiv de performanță și, potrivit gandul.info, a fost angajat de Răzvan Pîrcălabu, fost președinte al Federației Române de Lupte, să mențină ordinea la Hanul Drumețului.
Deși clubul de fotbal pentru care „a servit” drept lider de galerie a fost nevoit să renunțela emblema care aparține acum Armatei, Mustață a îmbrăcat unul dintre pereții magazinului său cu o pânză pe care este desenată emblema în cauză. Foto: ProSport
Cine i-a dat voie lui Mustață să vândă produse cu însemnele Stelei?
Reprezentanții clubului lui Gigi Becali nu au putut fi contactați pentru a explica cine i-a dat voie lui Gheorghe Mustață să vândă produse cu însemnele clubului. Totuși, surse din cadrul clubului au mărturisit pentru ProSport că înțelegerea între cele două părți a fost ca o parte din venituri să fie folosită de Mustață pentru a asigura cheltuielile cu deplasările galeriei la meciuri, dar și costurile pentru realizarea coregrafiilor Peluzei Nord. Restul? În buzunarul liderului de galerie.
În acte, însă, magazinul „Suporter Steaua” nu pare tocmai profitabil. Conform datelor de la Ministerul Finanțelor Publice, firma „Nucleo Nord SRL” a avut în 2013, primul an de funcționare, o cifră de afaceri de zero lei, venituri de zero lei și cheltuieli totale de 681 de lei. Cifrele sunt oarecum explicabile dacă luăm în considerare faptul că magazinul și-a început funcționarea în octombrie 2013. Tipul de activitate este „comerț cu amănuntul al îmbrăcămintei, în magazine specializare”, iar datoriile pe 2013 au fost de 33.052 de lei. Cifrele reale ale afacerii care speculează capitalul uriaș de imagine al Stelei nu sunt cunoscute, însă pot fi imaginate în contextul în care, în finalul anului 2010, departamentul de marketing al clubului condus atunci de Bobby Durbac raporta profituri de circa 3 milioane de euro.
Reporterii ProSport au cumpărat de la magazinul lui Gheorghe Mustață o cană „Route 25”, dar și un magnet de frigider și un breloc, ambele inscripționate cu sigla care aparține CSA Steaua. Mustață a inscripționat stema și pe pungile oferite clienților. Foto: ProSport
ProSport a trimis o solicitare biroului de presă al MApN pentru a obține un punct de vedere oficial cu privire la situația folosirii siglei ce aparține CSA Steaua de către magazinul „Suporter Steaua”. Până la ora publicării acestui articol nu a venit niciun răspuns.
Clubul lui Becali s-a făcut de râs în încercarea de rebranding
Clubul de fotbal care a câștigat ultimele două ediții ale Ligii 1 a suferit schimbări importante de imagine în ultimele luni. Sigla veche a fost scoasă de pe tricouri și înlocuită cu o alta, totul după ce a fost acoperită cu benzi de leucoplast în ultimele jocuri din 2014. Pe tabela de marcaj de la meciul din Ghencea cu CSMS Iași, în dreptul a ceea ce trebuia să fie Steaua București apărea un chenar gol și titulatura „Gazde”. Toate echipamentele au fost modificate, emblema veche a fost acoperită cu cea nouă, comandată de la Poarta Albă, iar numele „Steaua București” a fost acoperit cu „FCSB”. Nu în ultimul rând, autocarul echipei care a dus lotul lui Gâlcă la aeroport pentru plecarea în cantonament a fost decolantat parțial în locul unde apărea vechea emblemă.
Una dintre primele măsuri luate de clubul condus de Argăseală pentru punerea în practică a deciziei ÎCCJ a fost aceea de a șterge numele echipei de pe tabela de marcaj la meciul cu CSMS Iași. Foto: ProSport
Toate aceste modificări au fost făcute, așa cum știți, pentru că Înalta Curte de Casație și Justiție a decis că marca „Steaua” aparține Clubului Sportiv al Armatei Steaua. În plus, chiar dacă la nivel declarativ au susținut că nu are legătură cu pierderea numelui și a logoului, compania Domo a reziliat contractul cu echipa finanțată de Gigi Becali.
articol scris de Andrei Panait