Campania „BICICLEȘTI”! Bucureștenii au ieșit sâmbătă pe Kiseleff și Calea Victoriei. Cum și-au petrecut ziua de mișcare
Centrul Bucureștiului a devenit „zonă liberă de mașini”. Câteva sute de bucureșteni s-au alăturat, astăzi, campaniei gândul și ProSport și au renunțat la sedentarism pentru mișcarea în aer liber. Pe role, biciclete sau însoțiți de copii, bucureștenii se plimbă pe zonele închise azi traficului auto.
UPDATE 15:45 Doi tineri care se plimbau cu longboard-ul, despre „Biciclești”: „Cu siguranță este o inițiativă foarte bună. Ar trebui să se întâmple asta și în restul anului, mai ales că Bucureștiul duce lipsă de piste pentru bicicliști și de spații special amenajate pentru skateri, pentru role, longboard etc.”.
UPDATE 15:35 În locul urmelor de frâne, pe străzi sunt acum câteva desene făcute de copii.
FOTO: gândul
UPDATE 15:15 Pe Kiseleff a început o întrecere pe role.
FOTO: gândul
UPDATE 15:00 Un turist francez comentează campania „Biciclești”: „O inițativă foarte bună, mă bucur că se întâmplă asta”, spune el. Turistul, care se află pentru a doua oară în România, ne-a povestit că, în anumite zone din Paris, se închid străzi în fiecare sfârșit de săptămână, pentru ca oamenii să se plimbe cu rolele, bicicleta ori pe jos.
UPDATE 14:25 Calea Victoriei a redevenit loc de promenadă. Câțiva tineri joacă fotbal. Jocul este urmărit de un echipaj de poliție.
UPDATE 13:50 Peste 300 de biciclete au fost închiriate până la această oră de la centrul de lângă Piața Regelui, peste media unui zile normale de weekend, ne-a spus personalul centrului. Închirierea se face pe baza actului de identitate și este gratuită timp de două ore.
UPDATE 13:30 La Piața Regelui, mai mulți adolescenți au ieșit cu trotinete, skateboarduri și biciclete și fac diferite acrobații.
FOTO: gândul
UPDATE 12:50 În spatele Pieței Regelui, există un centru de închirieri de biciclete, amenajat de Primăria Sectorului 1. Pentru cei interesați, trebuie menționat că primele două ore sunt gratuite.
foto:gândul
UPDATE 12:00 gândul și ProSport mulțumesc poliției rutiere și poliției locale pentru că au grijă ca plimbarea în aer liber a bucureștenilor să se desfășoare fără incidente.
La doar două zile după ce gândul și ProSport au lansat campania „BICICLEȘTI”, inițiativă susținută de mii de bucureșteni pe rețelele de socializare, autoritățile au ascultat vocile pasionaților de sport și au confirmat vineri deschiderea orașului pentru iubitorii de mișcare, fie ei bicicliști sau simpli trecători.
„Având în vedere campania ProSport și gândul de a da curs inițiativei civile BICICLESTI, Primaria Municipiului București prin Centrul de Proiecte și Programe Educaționale și Sportive pentru Copii și Tineret pune la dispoziția bucureștenilor dornici de mișcare în aer liber Calea Victoriei între str. Doamnei și Splaiul Independenței și Șoseaua Kiseleff între Arcul de Triumf și P-ța Victoriei”, a anunțat Primăria Capitalei.
Traficul va fi restricționat, pe traseul menționat, în zilele de sâmbătă 19 octombrie, precum și sâmbătă și duminică viitoare, pe 26 și 27 octombrie 2013.
Gândul și PRO SPORT au lansat în urmă cu o săptămână campania „BICICLEȘTI”, inițiativă prin care ne-am propus să trasăm cea mai mare pistă de activități sportive de weekend. Așadar, am cerut public primarului general al Capitalei, Sorin Oprescu, să închidă în luna octombrie traficul auto de la Herăstrău, via Kiseleff, Calea Victoriei, până în Centrul Vechi. Mii de oameni s-au alăturat, prin mesaje de susținere pe Facebook sau accesând aplicația disponibilă pe rețeaua de socializare.
Pe parcursul campaniei au fost fost prezentate mai multe materiale despre perioada în care cuvântul „promenadă” era des întâlnit în vocabularul bucureștenilor, dar și despre măsurile luate de alte țări pentru a-și încuraja cetățenii să facă mișcare, precum și infrastructura dezvoltată în acest sens.
Bucureștiul se poate „lăuda” la ora actulă doar cu șapte piste pe care pot circula bicicliștii care au o lungime totală de câțiva kilometri, în ciuda faptului că începând din anul 2008 s-au amenajat 194 de kilometri de trasee destinate iubitorilor transportului „pe două roți”, cu patru kilometri în plus decât în Budapesta.
Cele mai multe rute pentru bicicliști au fost însă desființate ulterior de Poliție, fie din cauza obstacolelor care se întâlneau pe parcursul lor, fie din cauza bordurilor care nu se găseau la nivelul carosabilului.