Material publicat în săptămânalul ProSport, distribuit în fiecare marți, împreună cu Ziarul Financiar.
Austriacul Dieter Schulz (45 de ani), managerul general al companiei Danone pe Europa de sud și centrală, e genul de CEO cu o supradoză de carismă. Te poartă prin diferite arene și perioade ale sportului, dar are darul de a te introduce și în universul său. Un univers specific unui globe-trotter. Și da! Austriacul e și alergător de cursă lungă. Trosnește de vitalitate, distracție și umor, nu-și amână alarma când sunetul strident al ceasului îi deschide o nouă zi și istorisește ca și cum ar povesti un film fiecare ședință de antrenament la sală. Chiar dacă, din când în când, mai are pleoapele grele de somn. „Întotdeauna cred că e o zi obișnuită, dar niciodată nu e. E mereu altfel de cum am plănuit. Stau o oră și jumătate la sală, vin aici, la birou, în jurul orei 8:00, aprind luminile și, până la ora 9:00, e liniște. Până la acea oră am citit deja toate e-mailurile, iar apoi am întâlniri cu echipa mea și cu parteneri din exterior”, demarează austriacul care din 2012 are responsabilități legate de toate activitățile diviziei de lactate proaspete în România, Bulgaria și Țările Adriatice.
Dieter Schulz, un austriac îndrăgostit de sport: tenisul, fotbalul, atletismul, schiul alpin și săriturile cu schiurile sunt doar câteva dintre disciplinele care-l ispitesc pe managerul de la Danone FOTO: Alexaandru Hojda
MBA în management
Iar cursa continuă într-un ritm alert. Zi de zi. Oră de oră. Minut cu minut. E o energie care-i pompează adrenalina prin vene încă din copilărie. „Tatăl meu a fost jucător profesionist de tenis și mi-a transmis acest microb. Am jucat și eu mult timp, mi-am luat licența de antrenor de tenis, dar am cârmit spre altceva”, deschide Schulz o primă fereastră spre trecut. Austriacul vorbește însuflețit, atinge masa cu un pahar de cafea ca și cum ar bate o minge roșiatică de zgura din Kitzbuhel, iar vorbele lui nasc imagini pline de dinamism. Pentru că Schulz revede cu ochii minții meciurile lui Năstase, Borg, McEnroe și Connors și susține că atitudinea tenismenilor din trecut conferea o culoare vie sportului alb. „Jucătorii actuali sunt prea reținuți în afara terenului. Totul depinde de sponsori, de manageri. În trecut nu te duceai doar să vezi jocul lui McEnroe, ci și expresia feței lui”, pune un stop pe un subiect mereu actual managerul de la Danone. Între două partide în care încearcă să nu reducă viteza de deplasare și de anticipare, austriacul de 45 de ani își mai oxigenează plămânii și caută palpitațiile sărind cu parașuta. Zâmbește încurcat atunci când trebuie să deruleze pe repede înapoi secvențele înfiorător de plăcute din Tirol și mută pe repede înainte pasând discuția spre schi sau spre golf. Tot spre sport. Asemenea unui decatlonist care nu-și încheie niciodată aventura.
Și pentru că Dieter se hrănește cu agitație și are un chef monstruos de a munci și de a face sport, pauza de la mișcare o centrăm pe tema alimentației. „Sunt foarte atent la ceea ce mănânc. Vreau să duc o viață sănătoasă, micul dejun este foarte important pentru mine, e cea mai importantă masă a zilei: e format din cereale, iaurt și fructe. Și o cană de cafea, desigur. Încerc să mănânc la o distanță de cinci ore și mă străduiesc ca masa să fie plină de carbohidrați, proteine și salate”, mai spune managerul cu papile gustative sceptice și foame de sport. Schulz deține un MBA în management la Rotterdam School of Management, iar anterior Danone a lucrat pentru Mars și Kraft Foods Groups ocupând mai multe funcții de conducere. În 2011 s-a alăturat grupului Danone și din fiecare picătură de energie acumulată din viața din afara biroului și din toată experiența vastă acumulată în peste 15 ani, mai valorifică o idee pentru Cupa Hagi Danone. Competiția lecție despre cum să trăiești, cum să faci sport, cum să te hrănești bine și chiar cum să-ți vezi visurile împlinite. Și dacă ați fi crezut că un CEO de la Danone se oprește vreodată, ați anticipat greșit. „În week-end-uri sunt liber, merg în Austria, la familia mea. Dar, poziția pe care o am, nu-mi permite niciodată să-mi închid telefonul. Trebuie să fiu găsit”. Stilul de viață al lui Schulz devine model pentru oricine, dar mai ales pentru puștii care pătrund în campionatele de fotbal naționale sau mondiale miniaturale prin intermediul Cupei Hagi Danone. Unul dintre proiectele la care veghează austriacul care a lucrat și în Malaezia, și în Singapore. Culisele competiției, în materialul de mai jos. La Cupa Hagi Danone spectacolul rivalizează cu cel din fotbalul mare
4 ani de Cupa „Hagi Danone”, investiție de șapte milioane de lei
Organizată de Federația Română de Fotbal în parteneriat cu Fundația Gheorghe Hagi și SC Making Off promotion SRL, Cupa „Hagi Danone” e o competiție de fotbal pe teren redus, adresată jucătorilor cu vârste cuprinse între 10 și 12 ani. Participă echipele cluburilor și asociațiilor sportive afiliate la FRF sau AJF, iar turneul reprezintă o adevărată repetiție pentru puștii care visează să atingă stelele în perioada senioratului. Etapele zonale sunt urmate de o finală națională, iar câștigătoarea se califică la un un fel campionat mondial în miniatură – tablou cu 32 de echipe – exact pe tiparul Cupei Mondiale – eveniment organizat, de regulă, în orașe ale lumii care au găzduit meciuri de la turnee finale de Mondial sau European.
Prin prezența la Cupa „Hagi Danone”, copiii cu mintea invadată de visuri prind un capăt de ață, aspiră orice detaliu de la ambasadori precum Hagi, Zidane, Cafu sau Berbatov și și-l scrijelesc în minte. Driblează la antrenamente de la o distanță de câteva bătăi de inimă de idolii lor și se umplu de speranță. Au lacrimile pregătite să izbucnească atunci când un gol primit în ultimul minut le dă toate planurile peste cap, dar „învață să câștige și să piardă încă de mici”, explică Dieter Schulz, managerul Danone pe Europa de sud și centrală.
Exemplul copiilor din Austria și Thomas Muster
„Pentru noi e o platformă fantastică și o oportunitate de a-i ajuta pe copii să-și atingă visurile. Copiii reprezintă cea mai interesantă, cea mai nobilă cauză. Ei au nevoie de cea mai mare susținere și e esențial să ajuți noua generație. Au mai ales nevoie în unele părți ale lumii, unde autoritățile nu dețin capacitatea necesară pentru a se implica și e bine să vezi că sectorul privat contribuie la dezvoltarea copiilor în orice formă: programe de școală, activități fizice și am descoperit că fotbalul e cel mai iubit sport”, dă fila austriacul în vârstă de 45 de ani. Prezent la mai toate competițiile din România, Schulz vorbește deseori cu Gheorghe Hagi înaintea conferințelor de presă ce precedă turneele. „Mogâldețele au nevoie de idoli. În Austria, după ce Thomas Muster a câștigat Roland Garros (n.r. – 1995, fost lider mondial în 1996), foarte mulți copii s-au îndreptat a doua zi spre tenis. La această vârstă, 10-12 ani, nu poți anticipa cine își va face o carieră în fotbal, dar poți să identifici un element comun: determinarea. O poți sesiza din privirea lor. Unii puști au atitudine, alții nu. Și, împletită cu talentul, această atitudine îi face pe unii să reușească în fotbal. Dar îți trebuie și disciplină, și capacitate de muncă și o dorință uriașă de victorie”, mai pune o tușă austriacul care i-a admirat pe Krankl, Toni Polster sau Andreas Herzog.
„Obiectivul nostru nu e să sporim vânzările și să facem bani, ci să-i ajutăm pe copii”
Din 2010 și până în prezent, compania fondată în 1919, în Barcelona, a investit în Cupa „Hagi Danone” 7 milioane de lei (în jur de 1,6 milioane de euro), iar pe terenul ștanțat cu logoul competiției au trecut crampoanele ghetelor a peste 30.000 de tricouri de potențiali jucători ai naționalelor României. „Nu putem realiza conexiuni pentru a identifica dacă au crescut vânzările după investiția în această competiție. Obiectivul nostru principal nu este să sporim vânzările, să facem bani, ci să-i ajutăm pe copii să-și trăiască viața într-un mod sănătos. Nu amestecăm partea de business cu latura socială. Nu e vorba de făcut bani la Danone Cup, e o contribuție reală la societate. Noi vrem să-i pregătim pentru viață, pentru că atunci când te antrenezi la fotbal, înseamnă că pe de o parte îți pregătești pașii și pentru viață”, mai spune capul companiei din cartierul Colentina.
Din postura de manager general, austriacul privește concurența de la competiția fondată la nivel global din 1998 și ca un test pentru cei care își vor găsi împlinirea în funcții de conducere, în diferite corporații. „Fotbalul te disciplinează, te învață să înveți cum să pierzi și cum să câștigi. Te învață să-ți împingi limitele la maximum. Sunt lecții care îi vor ajuta pe copii când vor ajunge la maturiatea profesională, când vor intra în afaceri, iar calitățile care li se dezvoltă încă din copilărie îi vor ajuta și pe un manager general. Dintr-o astfel de funcție, un individ trebuie să știe să-și motiveze echipa, să fie tot timpul concentrat, să-și împingă limitele și să fie focusat pe excelență”, e comparația trasată de austriacul pasionat de tenis.
De ce fotbal și nu tenis sau alte sporturi
Și pentru că tenisul îi transmite lui Schulz o stare de bine, iar latura socială a societății pe care o manageriază s-ar putea dezvolta și pe terenul sportului alb, firesc, o întrebare de urmărire e centrată pe o posibilă investiție în sportul Simonei Halep. „Tenisul e cu totul diferit față de fotbal. Trebuie să-ți cumperi rachetă și alte accesorii, trebuie să închiriezi un teren, e mult mai costisitor. Fotbalul e cel mai accesibil sport, pentru că nu trebuie să posezi foarte mulți bani pentru a-l practica. Personal, m-am gândit că ne-am putea implica și în tenis, dar la capătul unei zile realizez că acoperirea fenomenului fotbal e mult mai largă, iar sportul rege e mai popular și poate fi practicat oriunde”, e convingerea lui Dieter Schulz.
Care e ținta companiei
Compania a investit 22 de milioane de lei în dezvoltarea producției de lapte în România, atât pentru ferme mari, cât și pentru cele mici, de familie. Timp de șapte ani, din 2007 până în 2013, firma a susținut proiectul „Zâmbet pentru Viitor”, care și-a propus să îmbunătățească șansele de supraviețuire ale copiilor bolnavi de cancer, calitatea vieții micuților pacienți, precum și depistarea bolii în stadii incipiente. „Cupa Hagi e o competiție foarte bună pentru a-i menține sănătoși pe copii și pentru a-i dezvolta într-un stil de viață sănătos. Ținta companiei este să aducă sănătate copiilor. Pentru noi, combinația perfectă este asocierea cu Hagi, iar misiunea noastră este ca micii copii să se dezvolte sănătos și armonios”, conchide managerul general al firmei.
15.000 de iaurturi au fost distribuite copiilor în ultimii patru ani la Cupa Danone
300 de milioane de lei a investit Danone în cei 15 ani în România. Atât în business cât și în comunitate
Pentru micii fotbaliști iaurtul este un aliment nu doar gustos, ci și util: proteine usor asimilabile, calciu și carbohidrați, furnizând atât «materialul de construcție» pentru refacerea musculară și creștere, cât și «combustibilul» pentru acoperirea nevoilor energetice Cristi Mărgărit, nutriționist
Phil Jones, Torje și Filip au jucat la Cupa Danone
O serie de jucători legitimați la echipe importante ale lumii au pășit în copilărie și pe terenurile pe care s-au disputat diferite faze ale competiției. Unul dintre cei mai cunoscuți fotbaliști este fundașul lui Manchester United, Phil Jones (22 de ani), născut la Preston și școlit la Blackburn Rovers. Englezul, apărător central, face parte acum din lotul convocat de Roy Hodgson pentru Campionatul Mondial din Brazilia, iar specialiștii susțin că fundașul de 1,88 m va fi mult timp titular în naționala Angliei. Din România, Gabriel Torje (Espanyol Barcelona) și Steliano Filip (Dinamo) sunt doi dintre fotbaliștii care au jucat sub semnul Cupei Danone.
Academia Hagi va reprezenta România la finala din Brazilia
Ajunsă la cea de-a cincea ediție, Cupa Hagi Danone și-a desemnat duminică învingătoarea. Academia de Fotbal Gheorghe Hagi este echipa care va reprezenta România la „Cupa Națiunilor Danone” pe 16 noiembrie, în Brazilia, la Sao Paulo. Învingători în meciul final cu 2-0, în fața celor de la LPS Banatul, puștii lui Hagi și-au adjudecat și toate premiile speciale: Alexi Pitu – cel mai bun jucător și golgheterul competiției, Radu Pocol – cel mai tehnic jucător și Sabin Stănciulescu – cel mai bun portar. Astfel, competiția care poartă numele „Regelui” fotbalului românesc reușește să trimită România la Mondiale.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER