Cel mai mediatizat sportiv român al anului 2011, în mediul online, a fost Adrian Mutu, atacantul celor de la Cesena având 22.535 de mențiuni din totalul de 169.709 luate în considerare de o analiză Mediafax Monitorizare.
Foarte aproape de Mutu s-a aflat pugilistul Lucian Bute, care a avut 21.481 de referiri (12,7% din totalul surselor luate în calcul).
Monitorizarea a fost realizată pe site-uri, bloguri, conturi de Twitter și pagini publice de Facebook – în total, circa 57.000 de surse online în limba română urmărite de Mediafax Monitorizare.
Pe locul al treilea în clasament, cu 7,1%, se află fotbalistul Cristian Chivu, urmat de Mihai Costea, cu 5,4%. Următoarele două locuri sunt rezervate tenisului, Horia Tecău și Victor Hănescu având fiecare un procent de mediatizare de 5%.
Ultimele patru locuri din Top 10 revin fotbalului, Florin Costea cu 4,6%, Adrian Cristea cu 4,5%, Ciprian Marica cu 4,4% și Bogdan Stancu cu 4,4% având peste 7.000 de mențiuni în sursele monitorizate.
Cum era de așteptat, sportul cu cei mai mulți reprezentanți în clasament este fotbalul, cu șapte reprezentanți în Top 10. Urmează tenisul, unde se observă o creștere în popularitate datorită rezultatelor din ultima perioadă.
Și boxul a fost foarte mediatizat, aproape exclusiv datorită performanțelor campionului mondial IBF, Lucian Bute, sursele de informare online acordând o atenție ridicată acestui sport în 2011.
Analiza a luat în calcul mediatizarea a 25 de sportivi români, dintre care 16 fotbaliști și 9 din alte sporturi: Adrian Mutu, Adrian Cristea, Bănel Nicoliță, Bogdan Stancu, Ciprian Marica, Costel Pantilimon, Cristian Chivu, Daniel Coman, Daniel Pancu, Florin Costea, Gabriel Torje, Ianis Zicu, Marius Niculae, Mihai Costea, Mihai Neșu, Nicolae Dică, Alina Dumitru (judo), Ana Maria Brânză (scrima), Cristina Neagu (handbal), Horia Tecău (tenis), Lucian Bute (box), Monica Niculescu (tenis), Sorana Cîrstea (tenis), Sandra Izbașa (gimnastică) și Victor Hănescu (tenis).
Pentru sintagmele analizate, site-urile au generat cea mai mare parte a vizibilității, având o pondere de 87% în mediatizare. Ierarhia categoriilor de surse online din acest punct de vedere este completată de Twitter – 7%, bloguri – 4% și Facebook – 2%.
Mediafax Monitorizare monitorizează în prezent toate categoriile de surse online: presă, dar și social media. Astfel, agențiile de PR și specialiștii în comunicare din companii pot afla ce se scrie despre brandurile sau produsele lor pe aproape 57.000 de surse.
Mediafax Monitorizare este primul serviciu românesc de monitorizare profesionistă a presei, lansat în 1998. În prezent, Mediafax Monitorizare furnizează rapoarte zilnice și analize de imagine unui portofoliu de circa 250 de clienți corporate și instituționali. Rapoartele zilnice, ce pot fi accesate de clienți prin intermediul contului individual de pe www.monitorizare.mediafax.biz, conțin toate materialele jurnalistice în care se regăsesc cuvintele-cheie definite de aceștia și includ copii scanate ale articolelor din presa scrisă, înregistrările programelor de știri radio și TV și linkuri spre articolele sau postările online. La rândul lor, analizele media evaluează acoperirea mediatică înregistrată de clienți și de concurenții lor sau felul în care presa a reflectat temele de actualitate din industria în care aceștia activează. Mediafax Monitorizare deține un certificat de conformitate cu standardul ISO 9001:2008 pentru sistemul său de management al calității.
Mediafax
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER