Material publicat în săptămânalul ProSport, distribuit în fiecare marți, împreună cu Ziarul Financiar
Fotbalul atrage oameni puternici. După o perioadă în care specialiștii au așteptat să vadă cum merge proiectul lui Abramovic la Chelsea, mai mulți investitori au făcut pasul către cel mai iubit sport. În 2011, Autoritatea Fondului de Investiții din Qatar a intrat în fotbal prin cumpărarea a 70% din acțiunile clubului francez Paris Saint Germain. Au urmat investițiile, 413 milioane de euro în doar trei ani, pentru cumpărarea unor jucători precum Ibrahimovic, Thiago Silva și Cavani.
Lucrurile nu s-au oprit aici pentru qatarezi, televiziunea fiind un alt domeniu care îi interesează. În 2012, beIN Sports, deținută de același fond, a apărut surprinzător în cursa pentru cumpărarea drepturilor de televizare ale campionatului francez, obținând două meciuri pe etapă pentru care a plătit 200 de milioane de euro într-un contract valabil pe trei ani. A urmat extinderea cu meciuri din Liga Campionior transmise în Franța, dar și Premier League, Serie A și LaLiga, pentru țări precum SUA, Canada, Hong Kong sau Indonezia. Surse din piață, citate de presa străină de profil, susțin că următorul pas este o ofertă pentru compania Mediaset, deținută de Silvio Berlusconi. Ajutor de la Platini și Sarkozy?
Cel mai important boom de imagine al Qatarului a fost atunci când a primit dreptul de a organiza Campionatul Mondial din 2022. Decizia FIFA de a acorda acestei țări organizarea celei mai importante competiții sportive din fotbal a stârnit mai multe controverse. În primul rând s-a vorbit de condițiile inumane în care muncesc oamenii angajați să ridice infrastructura acestui Mondial.
Un alt subiect fierbinte este un recent scandal, în care fostul vice-președintele FIFA, Jack Warner, este acuzat că a primit mită de la o firmă patronată de Mohammed bin Hammam, președintele Federației de Fotbal din Qatar, pentru a susține Qatarul în cursa pentru organizarea CM din 2022. Totuși, susținerea a venit și din alte părți. Conform The Guardian, președintele UEFA, Michel Platini, a fost unul dintre ambasadorii neoficiali ai Qatarului în această campanie electorală. Curios sau nu, ulterior, fiul fostului fotbalist francez a primit un post de președinte executiv la Burrda, o companie producătoare de haine din Qatar. Un alt susținător puternic a fost Nicolas Sarkozy, fostul președinte al Franței, cel care a susținut atât cumpărarea lui PSG, cât și organizarea Mondialului în Golf.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER