Cum a dat TVR lovitura anului în televiziune. Postul public a plătit o sumă ridicolă pentru drepturile TV ale EURO 2019, cu care a făcut audiențe istorice la meciurile României U21. Clasic: după ce s-a pomenit cu milioane de oameni pe post, TVR i-a alungat stupid
This browser does not support the video element.
TVR a dat marea lovitură a anului pe piața de televiziune din România cu inspirația de a cumpăra drepturile TV pentru Campionatul European de fotbal pentru tineret. Postul public a plătit, spun surse bine informate ale ProSport, o sumă de-a dreptul ridicolă, 250.000 de euro, pentru a transmite meciurile de la Euro U21 organizate în Italia și San Marino. În schimb, a făcut un rating realmente uriaș, la un nivel pe care-l ating în România doar marile producții de pe Pro TV – și, în orice caz, peste audiența naționalei mari.
Lider de audiență la toate categoriile, TVR a făcut legea în vizualul românesc în timpul meciurilor jucate de echipa lui Rădoi.
Cu doar un sfert de milion de euro, postul public a reușit astfel să bată Pro TV, care a plătit milioane de euro pentru a transmite meciurile naționalei mari.
„Încălzirea” cu Croația: peste un milion de spectator la nivel național
La partida câștigată de tricolorii mici cu Croația, scor 4-1, TVR a avut rating 5,9 și share (cotă de piață) 16,8, cu medie națională de 1.056.000 de urmăritori și cu 1.657.000 de telespectatori în minutul de aur atins la ora 21.24.
Postul public a fost urmat în clasament de ProTV – 5,1% rating și 14,4 share, și de Kanal D, cu 4,3 rating și 12,1 share.
Pe segmentul comercial (18-49 de ani) vânat de toți publicitarii, cota TVR a fost și mai mare. Între 19.30 și 21.30, postul public a avut 5% rating și 19,4 share, cu 214.000 de telespectatori. Pe locul doi a venit ProTV, cu 4,6% rating, 17,8 share și 196.000 de telespectatori.
Victoria cu Anglia a „bubuit” concurența: TVR a zdrobit Pro TV
Al doilea meci al României la Europenele de tineret a dat lovitura. Victoria cu Anglia, scor 4-2, a fost urmărită la nivel național, în medie, de 1.667.000 de persoane, ceea ce a însemnat 9,4% rating și 26,4 share.
Locul 2, ProTV, a fost zdrobit. Pe același tronson orar, Pro a avut în medie 925.000 de telespectatori, cu 5,2% rating și 14,7 share.
Locul 3 a fost ocupat tot de Kanal D, cu 663.000 de telespectatori, rating 3,7% și share de 10,5.
Pe segmentul comercial, TVR1 a făcut audiență cât locurile 2, 3 și 4 luate la un loc.
Meciul României a fost urmărit, în medie, de 389.000 de persoane între 18 și 49 de ani, ceea ce a dat TVR1 un rating de 9,1% și un share incredibil de aproape o treime din totalul pieței, 31,6.
Pe locul 2, ProTV a strâns 197.000 de telespectatori, ceea ce a însemnat 4,6% rating și share 16.
Pe locul 3, Antena 1 a avut 106.000 de telespectatori, adică 2,5% rating și 8,6 share.
Pe locul 4, Kanal D a numărat 89.000 de telespectatori, adică 2,1% rating și 7,2 share.
Calificarea în semifinale: TVR1 a avut tot atâția spectatori cât următoarele 5 televiziuni la un loc!
Meciul 3, remiza 0-0 cu Franța, care ne-a calificat în semifinale la Euro și la Olimpiada de la Tokyo 2020, a marcat un nivel de finală la „Românii au talent”. Record care, însă, poate fi depășit tot tricolorii mici la semifinala de astă-seară, cu Germania, și, eventual, finala – dacă ne calificăm.
Între orele 22.00-23.55, TVR1 a fost urmărit în medie, la nivel național, de 2.578.000 de telespectatori, adică 14,5% rating și un share fabulos, 35,9.
Luate la un loc, următoarele 5 televiziuni – Pro TV, Kanal D, Antena 1, România TV, Antena 3 – abia dacă egalează această cotă. Minutul de aur a fost atins de TVR1 la ora 22.48, cu 3,1 milioane de telespectatori.
Pe locul 2, Pro TV a avut de aproape 4 ori mai puțini telespectatori – 730.000 -, un rating de 4,1% și share de 10,2.
Pe locul 3, Kanal D a numărat 656.000 de telespectatori, rating 3,7% și share de 9,1.
Ce s-a întâmplat pe segmentul comercial este antologic.
TVR1 a fost urmărit de 692.000 de telespectatori, cu 16,2% rating și 46,1 share (aproape jumătate dintre televizoarele publicului 18-49 ani au fost comutate pe meci!).
Pe locul 2, Pro TV a avut 193.000 de telespectatori în comercial, cu rating 4,5% și share de 12,8.
Pe locul 3, Antena 1 a avut 166.000 de telespectatori, rating 3,9% și share 11.
Datele de audiență de la cele 3 meciuri ale României în grupe aparțin site-ului www.paginademedia.ro.
Audiența uriașă a fost pierdută stupid, pentru că TVR n-a știut să urmărească subiectul
Întâmplare sau premeditare, lovitura dată de TVR cu Campionatul European de tineret merita încă de la început încercată, iar cel care a luat decizia achiziționării drepturilor merită felicitat. Suma cheltuită a fost foarte mică pentru tarifele din acest tip de competiții, iar România, care a mers foarte bine în preliminarii, avea o șansă bună atât să se califice la turneul final, cât și să reușească rezultate notabile. Faptul că tricolorii mici s-au întrecut pe ei înșiși și au ajuns în semifinale a însemnat marele tun al anului dat de TVR.
În cel mai pur stil bugetar, însă, postul public n-a știut să valorifice această găină cu ouă de aur care i-a fost aruncat în brațe. După competiții, TVR1 nu a făcut emisiuni de follow up (care să urmărească evenimentul și reacțiile), ci a continuat cu emisiuni fără importanță, care au prăbușit la loc audiența și i-au pierdut publicul. Milioanele de telespectatori de la TVR au migrat astfel către alte posturi TV care au intrat imediat în direct cu emisiuni de analiză, interviuri și reacții la cald.