A trecut perioada în care arenele de fotbal „înghețau” în perioada verii. Marketingul dictează tot mai mult și orice bănuț în plus e binevenit. O demonstrează și ultima intenție a lui Atletico Madrid, care-și va transforma arena de fotbal în circuit de raliuri, în perioada verii. Cu un profit frumușel: 600.000 de euro.
Pe lângă clasicele tururi de stadion destinate fanilor, Barcelona a lansat o altă modă în 2008, pentru a mai scoate niște bani de pe urma propriei arene: închirierea „Nou Camp”-ului unor echipe de amatori, dispuse să joace, contra cost, de-a lungul pauzei competiționale, pe gazonul unde evoluează de obicei Messi&Co. În 2011, Atletico a găsit o altă metodă. Își închiriază arena unei companii care se ocupă cu găzduirea unor curse de raliuri.
Ce câștigă Atletico: bani și un nou gazon
După 15 mai, data ultimului meci al lui Atletico pe teren propriu, cu Hercules, „Vicente Calderon” se va metamorfoza. Tone de beton și asfalt vor fi turnate peste suprafața de joc a lui Atletico, iar rezultatul va fi un circuit cu două piste paralele, fiecare cu o lungime de 1.100 de metri. Totul pentru o cursă care va avea loc pe 30 iunie, când pe arena madrilenilor vor defila nu Forlan&Co., ci piloți de talia lui Mika Hakkinen. Pentru gruparea „rojiblancos”, afacerea e profitabilă: 600.000 de euro pentru cele două luni de închiriere a arenei, plus înlocuirea gazonului, la expirarea contractului. Nu e pentru prima dată când o arenă de fotbal se transformă în circuit de raliuri, pentru o scurtă perioadă. Wembley-ul a găzduit, la finalul lui 2007 și 2008, „Cursa Campionilor”, o competiție între diverși piloți de raliuri și F1.
În 2012, Atletico se va muta pe „Estadio La Peineta”, arenă cu o capacitate de 73.000 de locuri
3.400 de tone de asfalt
6.000 de metri pătrați de plăci de fundație
70 de metri de structură înălțată de beton
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER