Cum se mai fac bani în Spania: Stadion transformat în circuit de raliuri
A trecut perioada în care arenele de fotbal „înghețau” în
perioada verii. Marketingul dictează tot mai mult și orice bănuț în
plus e binevenit. O demonstrează și ultima intenție a lui Atletico
Madrid, care-și va transforma arena de fotbal în circuit de
raliuri, în perioada verii. Cu un profit frumușel: 600.000 de
euro.
Pe lângă clasicele tururi de stadion destinate fanilor,
Barcelona a lansat o altă modă în 2008, pentru a mai scoate niște
bani de pe urma propriei arene: închirierea „Nou Camp”-ului unor
echipe de amatori, dispuse să joace, contra cost, de-a lungul
pauzei competiționale, pe gazonul unde evoluează de obicei
Messi&Co. În 2011, Atletico a găsit o altă metodă. Își
închiriază arena unei companii care se ocupă cu găzduirea unor
curse de raliuri.
Ce
câștigă Atletico: bani și un nou gazon
După 15 mai, data ultimului meci al lui Atletico pe teren
propriu, cu Hercules, „Vicente Calderon” se va metamorfoza. Tone de
beton și asfalt vor fi turnate peste suprafața de joc a lui
Atletico, iar rezultatul va fi un circuit cu două piste paralele,
fiecare cu o lungime de 1.100 de metri. Totul pentru o cursă care
va avea loc pe 30 iunie, când pe arena madrilenilor vor defila nu
Forlan&Co., ci piloți de talia lui Mika Hakkinen. Pentru
gruparea „rojiblancos”, afacerea e profitabilă: 600.000 de euro
pentru cele două luni de închiriere a arenei, plus înlocuirea
gazonului, la expirarea contractului. Nu e pentru prima dată când o
arenă de fotbal se transformă în circuit de raliuri, pentru o
scurtă perioadă. Wembley-ul a găzduit, la finalul lui 2007 și 2008,
„Cursa Campionilor”, o competiție între diverși piloți de raliuri
și F1.
În 2012, Atletico se va muta pe „Estadio La Peineta”,
arenă cu o capacitate de 73.000 de locuri
3.400 de
tone de asfalt
6.000 de metri pătrați
de plăci de fundație
70 de metri de
structură înălțată de beton