Consilierul premierului în vederea EURO 2020, Gheorghe Popescu, a susținut luni o conferință de presă, în care a vorbit despre stadiul lucrărilor pentru organizarea turneului final. „Baciul” asigură că stadioanele vor fi date în folosință în timp util.
Gheorghe Popescu recunoaște că lucrările au început foarte târziu, dar va face tot posibilul pentru ca stadioanele să fie gata în timp util: „Dorim ca aceste stadioane să fie gata și vor fi gata. Chiar dacă vor fi gata în proporție de 90%, asta nu înseamnă cu nu vor fi folosite. Aceste stadioane vor fi operative pentru acest turneu final. Echipele care vor veni la București se vor putea antrena pe aceste stadioane. Nu facem aceste stadioane doar pentru EURO 2020, care va dura două săptămâni. În momentul în care vom avea toate stadioanele gata, Bucureștiul va putea organiza Campionate Europene de juniori, de fotbal feminin, de rugby, din doi în doi ani. Este important să avem stadioanele gata, ca să demonstrăm că atunci când ne asumăm un lucru, îl putem face”, a spus Popescu, în cadrul unei conferințe de presă.
ProSport a dezvăluit, pe 7 februarie, că UEFA a închiriat trei complexuri sportive în preajma Bucureștiului, ca o plasă de siguranță după ce toate promisiunile luate de guvernul României în 2014 au fost încălcate. Gigi Becali, proprietarul uneia dintre bazele închiriate de UEFA pentru Euro 2020, a declarat pentru ProSport că negocierile s-au purtat acum două luni și că a primit câteva sute de mii de euro pentru a închiria complexul (care cuprinde terenuri de antrenament, hotel, cabinet de recuperare) pe durata competiției de la anul. Sursele ProSport spun, în schimb, că ar fi vorba de chiar mai mulți bani, circa 1.000.000 de euro primiți de Becali de la UEFA. Celelalte două baze închiriate de UEFA sunt Voluntari (aparținând primăriei din orașul respectiv) și Mogoșoaia (aparținând de FRF). Articolul aici.
Popescu a vorbit și despre problema transportului până la aeroport: „Calea ferată este un obiectiv cu o istorie mai veche. Proiectul a stat undeva în sertar din 2008 până în 2018. Cred că foarte multe capitale au un astfel de proiect și noi va trebui să-l îndeplinim. În manualul depus în 2014, nu apărea calea ferată. Dar e încă un obiectiv pe care vrem să-l facem.”
„Baciul” recunoaște că s-a pierdut foarte mult timp în ultimii ani: „Ne-am apucat foarte târziu. În 2014 a fost prezentat manualul pentru organizarea EURO 2020. Din 2014 și până în 2017 nu s-a mai întâmplat nimic. Eu am fost numit la coordonarea proiectului în ianuarie 2018. În afară de câteva demersuri făcute de CNI, până în 2018 nu s-a întâmplat nimic. În martie 2018 ne-am apucat de lucru. Facem tot ce se poate, astfel încât acest proiect să fie realizat cu succes. Când mi-am asumat să coordonez acest proiect, am realizat cât de greu este. Am realizat că trebuie să o luăm de la zero. Trebuie să ne asumăm lucruri. În urma acestui proiect, trebuie să rămânem cu o infrastructură cât mai bună.
Va trebui să profităm de EURO 2020 să facem calea ferată. Dar nu le facem pentru EURO 2020. Le facem ca să profităm de ele pentru totdeauna. Este un proiect de interes național. Este o obligativitate a fiecărui dintre noi, să ne aliniem în spatele acestui proiect. Indiferent de culoarea partidului. L-am denumit proiect de interes național, dar n-am reușit să ajungem mai repede la anumite obiective. E păcat. EURO 2020 nu înseamnă stadioane și calea ferată, însemană mult mai mult.”
Garanții guvernamentale emise în 2014:
Hoteluri Garanție: Rezervarea unui numit număr de camere pentru diverse grupuri-țintă UEFA (aproximativ 80 de hoteluri avute în vedere) Stadiu: Dosarul a fost preluat de către booking.com în calitate de sponsor al turneului final și partener global în cazări
Stadioane Garanție: Reconstrucția și punerea la dispoziție cu titlu gratuit a facilităților pentru desfășurarea antrenamentelor dinaintea meciurilor oficiale Stadiu: Reconstrucția este în curs. Se pregătește demolarea și construirea stadioanelor.
Fumatul pe stadion Garanție: Interzicerea fumatului la stadion și la evenimentele conexe turneului final Stadiu: Obiectiv îndeplinit
Transport Garanție: Asigurarea transportului în comun gratuit pentru posesorii de bilete – cotă minimă de 80% spectatori care se deplasează cu transportul în comun, biciclete sau pe jos la stadion Stadiu: Obiectiv îndeplinit prin planul de mobilitate al Primăriei București
În ce stadiu se află stadioanele?
Stadionul Steaua La data de 07.02.2019 s-a emis Autorizațiad de construire de către Primăria Sector 6 București La data de 13.02 2019 CNI a notificat ISC cu privire la începerea lucrărilor în termen de 10 zile, conform prevederilor legale în domeniu
Stadion Giulești La data de 11.02.2019 s-a emis Autorizația de desființare/demolare parțială de către Primăria Sector 6 București a vechiului stadion În prezent sunt în curs lucrările de demolare În paralel se definitivează documentația tehnică în vedere obținerii Autorizației de construire, împreună cu avizele aferente
Stadionul Național de Rubgy În prezent se lucrează la documentația tehnică în vederea obținerii Autorizației de construire, împreună cu avizele aferente În paralel MTS și FRR au demarat procedura de desființare a construcțiilor existente
Stadionul Dinamo Clubul Sportiv Dinamo a depus la CNI documentația vizând un nou amplasament destinat construcției unui stadion nou. La acest moment au fost contractate lucrările de realizare a studiilor de prefezabilitate, respectiv fezabilitate. În vederea aprobării studiului de prefezabilitate și ulterior demararea realizării studiului de fezabilitate, este necesară suplimentarea suprafeței de teren pusă la dispoziție astfel încă să fie respectate prevederile UEFA dar și cele ale ISU privind evacuarea spectatorilor. Este necesară și avizarea unui nou PUZ de către Primăria Sectorului 2. Acestă sarcină revine exclusiv Clubului Sportiv Dinamo.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER