Editorial Romeo Chiriac: Sămânță de vuvuzela
Dacă vuvuzelele au invadat planeta după campania agresivă de
marketing de la CM african, există premisa ca și sămânța prăjită să
devină emblemă a finalei Europa League de la București din 2012. Ar
fi interesant un studiu legat de IQ-ul spectatorului de fotbal
odată cu trecerea edițiilor de CM, care, de-a lungul timpului, a
fost încântat ori de confetti la CM argentinian din ’78, ori de
tobele lui Manolo la CM ’82, apoi de „valul” creat în tribune la
Mexic ’86, iar acum în Africa de Sud, de vuvuzele…
Și dacă vuvuzela tot ține de cultura africană, având cică legătură
cu o biserică evanghelică, nu ar fi o surpriză ca oficialii
fotbalului să aprecieze că sămânța prăjită este un fel de simbol
național al românilor. Apoi, dacă inventatorul vuvuzelei, nimeni
altul decât Isaiah Shembe, este privit ca un Messia african, oare
cum va fi tratat cel care a descoperit sămânța prăjită?! Plus că se
aude că asiaticii stau la pândă să fure patentul seminței prăjite,
atât de bostan, cât și de floarea-soarelui, la fel cum au făcut și
cu vuvuzela. Așa că nu ar surprinde ca în 2012 să se înregistreze
vânzări-record de bomboane agricole, iar spectatorii să se întreacă
pe ritm de manele în concursuri de scuipat semințe în tribune.
Bine, se vor vinde semințe prăjite pe Național Arena din București
doar de stadionul va fi gata la termen, de nu, „grataragiii” din
fotbal au deja cărbunii încinși să execute niște scărițe și mititei
acolo.
Articol scris de Romeo
Chiriac