După un an 2014 în care federația a înregistrat un deficit uriaș, circa 4,3 milioane de euro, oamenii lui Burleanu s-au organizat pentru atragerea de fonduri directe de la sponsori. Cu un minimum de 4,5 milioane de euro în 4 ani asigurat de pe urma contractelor cu Bergenbier și Bancpost (suma poate crește până la 5,6 milioane în cazul calificării la Euro 2016), Federația Română de Fotbal vrea să rotunjească suma de pe urma unui nou parteneriat.
Surse ProSport indică faptul că se poartă negocieri în stadiu avansat cu Telekom România, unul dintre grupurile importante de telecomunicații din țară. Miza negocierilor care au debutat încă de la începutul lunii ianuarie 2015 este ca Telekom să vină alături de echipa națională în calitate de sponsor principal, lucru care presupune că suma pe care compania ar urma să o plătească să fie mult mai mare decât cea virată de Bergenbier și Bancpost.
Brandul Telekom România operează în țara noastră din septembrie 2014, atunci când Romtelecom și Cosmote au început să comunice sub același nume. Costul rebrandingului a fost, potrivit oficialilor companiei, de circa 15 milioane de euro. În octombrie 2014, reprezentanții Telekom România confirmau pentru ProSport faptul că analizează sportul românesc pentru a identifica viabilitatea unei asocieri. Compania germană a avut echipă de ciclism care a câștigat două Tururi ale Franței și plătește 30 de milioane de euro pe an pentru a fi sponsorul principal al lui Bayern Munchen.”Pentru moment, Telekom România anaÂliÂzează oportunitățile de sponsorizare de pe piața locală. Vom lua o decizie în care vom considera impactul și eficacitatea sponsorizării, precum și alinierea la strategia de sponsorizări a Deutsche Telekom. Odată ce eventualele parteneriate vor fi încheiate, vom comunica la momentul respectiv„, era poziția companiei în toamna anului trecut.
Bergenbier, ultimul sponsor cu care naționala a participat la un turneu final
La finalul lunii ianuarie 2015, așa cum ProSport a anunțat în exclusivitate, FRF s-a înțeles cu Bergenbier pentru revenirea producătorului de bere pe tricourile naționalei lui Iordănescu. Compania s-a angajat să plătească 2,3 milioane de euro către federație în următorii patru ani, suma urmând să crească în mod considerabil, până la 3,5 milioane de euro, în cazul în care România ar câștiga dreptul de a juca la Euro 2016.
Este o revenire a celor de la Bergenbier ca sponsor FRF. În 1998 a fost prima colaborare dintre cele două părți, una de pe urma căreia FRF câștiga la acel moment 250.000 de dolari pe an. Sponsorizarea Bergenbier a încetat în 2009, moment în care producătorul de bere plătea 500.000 de euro pe an către FRF. În luna ianuarie a acelui an, Ursus devenea sponsor în locul lui Bergenbier pentru o sumă de 1,5 milioane de euro pe an. La finalul anului 2011, fostul președinte al FRF, Mircea Sandu, anunța că Ursus a reziliat unilateral contractul de sponsorizare a echipei naționale. Un an mai târziu, aceeași companie, Ursus Breweries, a încheiat alte două contracte cu FRF pe o perioadă de trei ani, unul de aproximativ 600.000 de euro anual, de sponsorizare a echipei naționale, și altul de publicitate în cadrul competiției Cupa României, în valoare de 300.000 de euro anual, ambele prin marca Timișoreana.
Precedentul contract al Federației Române de Fotbal cu Bergenbier a expirat în 2009, după turneul final din Austria și Elveția. Foto: Mediafax
2,8 milioane de euro pe an a fost bugetul de salarii al FRF pentru 2014, conform Mediafax. Sursa citată indică faptul că acesta a fost depășit și a ajuns la 3,2 milioane de euro
Bancpost, instituție controlată de greci, plătește 2,15 milioane de euro pentru patru ani de contract
La începutul acestei săptămâni, ProSport a făcut în exclusivitate anunțul că FRF s-a înțeles cu un nou partener important. Este vorba despre Bancpost, instituție financiară care va vira în conturile forului fotbalistic suma de 2,15 milioane de euro în următorii patru ani. Banca este controlată de grecii de la Eurobank Ergasias, cei care dețin 93,78% din acțiuni și, potrivit Ziarului Financiar, acționarul majoritar al Bancpost a înregistrat anul trecut o pierdere de 46,3 milioane de euro în România, după un rezultat negativ de 40,2 milioane de euro în 2013.
Joi, 26 martie, urmează ca parteneriatul să fie anunțat într-o conferință de presă la care vor participa Răzvan Burleanu, președintele FRF, și George Gerogakopoulos, președintele Bancpost.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER