Reuniți într-o nouă ședință pentru a discuta despre prețul de la care să plece licitația pentru brandul Rapid, creditorii clubului falimentat anul trecut au convenit joi, 26 octombrie 2017, asupra sumei de 3.400.000 de euro plus TVA. Este o sumă net mai mare decât cea stabilită în august de evaluator, de 406.000 euro, pe care aceiași creditori o respinseseră.
„Prima licitație va pleca de la 4.000.000 de euro și o vom organiza, cel mai probabil, luna viitoare, în noiembrie. Dacă nu vine nimeni, scădem cu 10%. Dacă nici la a treia ședință de licitație nu se adjudecă, mai scădem 10%. Începând de la a patra încercare, dacă se va ajunge acolo, brandul va costa 1.700.000 de euro plus TVA. Sub suma asta nu vom coborî”, a declarat pentru ProSport lichidatorul Mihai Florea.
Noul preț al brandului Rapid, deși este de peste 10 ori mai mic decât cel al brandului Steaua (57 milioane de euro), reprezintă totuși un prag care influențează foarte puternic situația Academiei Rapid susținute de Primăria Sectorului 1.
În urmă cu câteva săptămâni, aproape pe ascuns, Consiliul Local al Sectorului 1 a aprobat propunerea edilului Dan Tudorache de a participa și Primăria la licitația pentru brandul Rapid. În repetate rânduri, însă, primarul a spus că suma pe care e dispus să o plătească trebuie să fie una rezonabilă. Tudorache avea în vedere câteva sute de mii de euro, motiv pentru care primarul s-a și supărat pe Pancu atunci când acesta din urmă a considerat prea mică suma de 406.000 de euro stabilită inițial de evaluator. În acest moment, e destul de puțin probabil ca eterogenul Consiliu Local al Sectorului 1, unde majoritatea e deținută de PNL și USR, să aprobe o sumă de 4 milioane de euro pentru achiziția brandului Rapid.
Momentan, marca este închiriată cu luna, pentru 5.000 de euro plus TVA, de Academia Rapid, care a încheiat cu Mihai Florea, lichidatorul SC FC Rapid SA, un contract în trei, împreună cu Primăria.
Conform contractului în vigoare, acesta va înceta de la sine în momentul în care brandul va fi achiziționat, la licitație, de altcineva.
Noua situație deschide alte perspective, care până acum păreau fie abandonate, fie puțin probabile. Încă de la bun început, chiar înaintea Primăriei Sectorului 1, FC Voluntari s-a arătat interesată de achiziționarea brandului Rapid. Manager general la gruparea ilfoveană, rapidistul Dan Leasă a precizat pentru ProSport, permanent, că Voluntari n-a abandonat și nu va abandona ideea de a cumpăra drepturile pentru Rapid, urmând ca, apoi, echipa să se rebranduiască.
În paralel, în ultimele luni s-a aflat că de Rapid e interesat și Gabriel Mutu, primarul Sectorului 6. Marele avantaj al acestuia este că aici PSD controlează complet Consiliul Local și poate decide absolut orice, inclusiv alocarea a 4 milioane de euro pentru a cumpăra brandul Rapid.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER