Cel de-al patrulea stadion din București reconstruit pe banii statului în vederea Europenelor din 2020 va fi, în cele din urmă, Dinamo. Nicolae Badea și-a dat acceptul pentru modificarea contractului de asociere dintre SC FC Dinamo (societate pe care o controlează) și CS Dinamo (care ține de Ministerul de Interne), iar actele vor fi parafate săptămâna viitoare, după revenirea din vacanța de 1 mai (cel mai probabil, totul se va încheia chiar a doua zi, marți, 2 mai). Se încheie astfel, în ultima clipă, o criză care a ținut cu sufletul la gură suporterii „roș-albilor” și care era să lase fără stadion tocmai ultima echipă de tradiție rămasă în București.
Contactat de ProSport, Nicolae Badea a confirmat criptic informația: „Da, e adevărat că lucrurile sunt foarte avansate”.
După ce s-a rezolvat și această problemă, cele patru stadioane care vor fi refăcute în vedere meciurilor programate la București la Euro 2020 sunt Rapid, Steaua, Dinamo și Arcul de Triumf.
Impasul juridic care a ținut pe loc în ultimele două luni proiectul Dinamo era provocat de acordul de asociere dintre Clubul Sportiv (al Ministerului de Interne) și SC FC Dinamo (societate în insolvență care îi aparține lui Badea). Prin intermediul a două Hotărâri de Guvern, date în 2000 și 2002, SC FC Dinamo (care pe vremea aceea deținea echipa de fotbal) a primit stadionul, pe termen nelimitat, în baza unui contract de asociere cu Clubul Sportiv Dinamo. Începând din 2010, SC FC Dinamo a intrat în insolvență. Între timp, echipa de fotbal, trecută în proprietatea lui Ionuț Negoiță, a fost mutată și ea pe altă societate.
Având statut de proprietate privată a statului și controlat, prin contractul de asociere, de Nicolae Badea, stadionul Dinamo (construit în 1951) nu putea fi reconstruit de Compania Națională de Investiții. Badea și-a dat cum acceptul pentru întocmirea unui act adițional la contractul dintre SC FC Dinamo și CS Dinamo, prin intermediul căruia stadionul să fie scos din asociere.
După ce, săptămâna viitoare, când angajații Clubului Sportiv Dinamo se vor întoarce din vacanța de 1 mai, actele vor fi parafate oficial, următorul pas va fi trimiterea lor la Compania Națională de Investiții. CNI va prezenta documentația comisiei interministeriale constituite în vederea acestui proiect al refacerii stadioanelor pentru Euro 2020. Apoi se va aștepta avizul ministerelor cu atribuții în domeniu.
Conform planurilor, stadionul Dinamo va fi demolat din temelii și reconstruit, va avea capacitatea de 30.000 de locuri, va cuprinde sub tribune și facilități pentru alte sporturi (mai ales o sală modernă de pregătire pentru atleți, sub tribuna I, loc care și în trecut a fost folosit în acest scop) și va costa circa 40 de milioane de euro.
Pentru „roș-albi”, e pe cale astfel să se încheie o poveste care a bântuit periodic, în Șoseaua Ștefan cel Mare, atât birourile, cât și suporterii. Aceștia din urmă au fost amăgiți des de cei care s-au perindat pe la conducerea clubului, promițându-le că vechiul stadion, rămas ca infrastructură la nivelul anilor ”60 ai secolului trecut, va fi modernizat.
A rămas de pomină, pentru suporterii mai în vârstă, întâmplarea de la începutul anilor ”90, când luat la rost pentru dispariția milioanelor de dolari intrate în club pe jucătorii echipei construite de Mircea Lucescu, președintele Vasile Ianul a prezentat o machetă a stadionului San Paolo din Napoli, păcălindu-i pe fani că ar fi vorba de proiectul noii arene Dinamo.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER