Experimentul „Liga 1 la Look TV”, aproape de final. Postul se restructurează, emisiunile dispar, 25 de angajați pot rămâne pe drumuri. Studioul din București se închide, sunt păstrați doar patru invitați „navetiști”
Posturile Look TV și Look Plus, cele care au transmis în exclusivitate meciurile din Liga 1 în turul acestui sezon, intră într-un proces amplu de restructurare. Activitatea Look din București, loc în care era amenajat un studio unde erau produse cele două emisiuni prezentate de Roxana Ciuhulescu și Horia Ivanovici, urmează să fie sistată. Sursele ProSport indică faptul că toate operațiunile Look vor fi mutate la Cluj. Cei 25 de angajați din București sunt plătiți la zi, dar se tem că nu va mai fi nevoie de ei și vor trebui să își caute alte locuri de muncă. La Cluj vor fi produse emisiuni cu alți moderatori și în alt format, pentru a „îmbrăca” cele nouă meciuri ale fiecărei etape pe care posturile Look le vor transmite, alături de jocurile din Cupa Ligii. Look TV nu va mai avea niciun rol în producerea meciurilor, ci va prelua semnalul de la DigiSport, reducând astfel semnificativ cheltuielile. Este, practic, sfârșitul experimentului „Liga 1 la Look TV”, formula prin care o companie off-shore cu sediul în Malta (despre care Dumitru Dragomir, fostul șef al LPF, a confirmat că e un paravan pentru Arpad Paszkany) a încercat să monetizeze drepturile TV.
Angajații din București sunt plătiți la zi, dar așteaptă preavizul
Ciuhulescu și Ivanovici nu au fost informați, până la ora redactării acestui articol, cu privire la viitorul lor. Cei doi nu au mai putut comunica în ultima perioadă cu șefii Look TV de la Cluj și își caută în acest moment alte angajamente. Invitații din lumea fotbalului pe care cele două emisiuni îi aveau vor fi mai puțini în noul format. Look TV îi va păstra, pentru emisiunile pe care le va face din Cluj, doar cu Marius Bilașco, George Galamaz și Claudiu Vaișcovici, la care se adaugă Marius Mitran, purtătorul de cuvânt al lui Gino Iorgulescu la LPF. Colaborarea se va face printr-o metodă inedită: fiecare dintre cei patru își va alege un weekend în care va fi preluat de o mașină, dus la Cluj pentru a se prezenta la emisiunile făcute în jurul etapei, apoi adus în București după ultimul meci al zilei de duminică.
În ceea ce privește angajații din București, aceștia se așteaptă să primească în perioada imediat următoare notificări de încetare a colaborării. Totuși, Look TV și-a onorat obligațiile financiare față de aceștia, ei fiind plătiți la zi chiar și în perioada pauzei de iarnă.
ProSport a solicitat joi un punct de vedere oficial din partea celor de la Look TV, însă până la ora publicării acestui articol nu am primit niciun răspuns. Conform surselor noastre, vineri urmează să aibă loc o ședință la Cluj în cadrul căreia angajații vor fi informați asupra situației și se va pune la punct planul pentru realizarea emisiunilor.
În returul acestei ediții de campionat, DigiSport și Look TV vor transmite live și integral toate cele nouă meciuri ale etapei. DolceSport va transmite trei meciuri pe etapă. Look TV nu va mai produce partidele, ci va prelua semnalul de la DigiSport
Studioul de la București în care erau realizate cele două emisiuni de sport ale Look TV au fost desființate, mobilierul și aparatura video fiind mutată la Cluj. Foto: captură Look TV
„Relocarea studiourilor” Look TV a fost anunțată din iarnă
Decizia șefilor Look a fost anticipată de ProSport încă de la începutul lunii decembrie 2014, după finalul turului de campionat. Atunci am publicat un material în care menționam faptul că studioul de lângă Piața Obor era eliberat de aparatura tehnică care aparținea firmei Studio Video Art. Drept răspuns la acel articol, cei de la Look afirmau că ar fi vorba despre „o relocare a studiourilor temporare în noile studiouri, care vor deservi întreaga perioadă contractuală de cinci ani a competițiiilor sportive transmise de cele două posturi„. În comunicatul de presă, cei de la Look motivau golirea studioului de la București prin „un plan de dezvoltare și îmbogățire a conținutului și imaginii oferite celor două posturi TV”.
„Exitul” lui Paszkany a readus RCS în prim-plan
Niciunul din planurile cu care Paszkany și Iorgulescu au plecat la drum anul trecut nu s-a materializat. Cei doi mizau pe faptul că urmau să vândă Liga 1 la toți marii operatori de cablu, iar abonații ar fi plătit în plus ca să vadă meciurile. Numai că doar UPC și Telekom au acceptat, contra sumei totale de 16,8 milioane de euro, să preia în grilă posturile Look. Marele jucător de pe piață, RCS, care are aproape 50% din abonații la cablu în România, a refuzat înțelegerea. În plus, românii abonați la UPC și Telekom nu s-au arătat deloc încântați să plătească în plus 9,5-10 lei pe lună ca să vadă meciurile din Liga 1. Toamna a marcat cele mai mici audiențe din istoria campionatului românesc. Situația financiară a deținătorilor drepturilor TV a început să se înrăutățească, iar conducătorii de cluburi s-au temut că nu-și vor mai primi cea de-a doua rată din contract, 13,5 milioane de euro.
La începutul lunii trecute, lucrurile au luat o nouă turnură. Paszkany, care până atunci purtase un război al nervilor cu Teszari, proprietarul RCS, a cedat. Într-o înțelegere ce pare a fi mai degrabă preluarea afacerii de către RCS (Dumitru Dragomir a afirmat că Teszari a plătit 12 milioane de euro), Look a renunțat la toate atuurile. Din retur, meciurile vor fi produse de RCS și preluate de Look TV. Abonații RCS-RDS vor vedea Liga 1 gratis, la DigiSport, canalul de nișă al companiei de cablu. În schimb, acum câteva zile s-a anunțat că RCS acceptă să reintroducă în grilă posturile Look TV și Look Plus. DolceSport, canalul de profil al companiei Telekom, va transmite, de asemenea, trei meciuri pe etapă.
În această conjunctură, rămâne de văzut ce se va întâmpla mai departe cu abonații care astă-toamnă au acceptat să plătească 10 lei (la UPC) sau 9,5 lei (la Telekom) pe lună pentru a vedea acele meciuri ale Ligii 1 transmise pe Look TV. Aceștia vor fi din retur într-o situație dezavantajoasă față de abonații RCS, care vor putea urmări gratis jocurile.