Fotbalul sfidează criza! **Cele mai importante 15 contracte semnate în luna februarie

Februarie a fost o lună profitabilă în industria fotbalului, în
special pentru UEFA, care a primit 120 de milioane de euro de la
televiziunile din Polonia și Ucraina care vor transmite Euro
2012.

Nu mai
puțin de 15 contracte diferite s-au încheiat în această
lună:

1. UEFA / ARD și ZDF – Cele două canale publice de
televiziune și-au asigurat drepturile de difuzare a meciurilor de
la Euro 2012 din Polonia și Ucraina. UEFA a primit 120 de milioane
de euro din acest acord.
2. AC Milan / Emirates Airline – Compania aeriană va fi sponsorul
milanezilor în următorii patru ani. Valoarea totală a contractului
este de 60 de milioane de euro, clubul primind aproximativ 15
milioane de euro pe sezon.

3. Premier League / BBC TalkSport, Radio Absolut
Federația engleză de fotbal a vândut drepturile de transmisie audio
pentru sezoanele 2010-11 și 2012-13 pentru 45 de milioane de euro
posturilor de radio BBC TalkSport și Radio Absolut.

4. FC Zurich – Clubul elvețian a cumpărat terenuri
în valoare de 34 de milioane de euro în vederea construirii unui
nou stadion, cu o capacitate de 20.000 de locuri, care va crește
considerabil veniturile clubului.

5. FIFA / Yingli Energie Verde – Compania va
sponsoriza cu 30 de milioane de euro FIFA pe durata Campionatului
Mondial din Africa de Sud.

6. FIFA / Continantal AG – Compania germană de
anvelope va sponsoriza FIFA pe durata Campionatului Mondial din
Brazilia din 2014. Din acest acord FIFA va primi 30 de milioane de
euro.

7. Philadelphia Union / PPL Energy Plus – Compania
de energie electrică a achiziționat drepturile de denumire a
stadionului echipei din Major Soccer League. Stadionul se va numi
„PPL Park” în următorii 11 ani, în schimbul a 14,7 milioane de
euro, clubul urmând să primească aproape 1,3 milioane de euro pe
sezon.

8. UEFA / Coca Cola – Cunoscuta marcă de băuturi
răcoritoare și-a reînnoit parteneriatul cu UEFA până în 2017.
Durata totală a contractului este de 7 ani, în care forul european
de fotbal va primi 12,8 milioane de euro, apoximativ 1,8 pentru
fiecare sezon.

9. FIFA și UEFA / NTV – Drepturile Tv pentru
meciurile de calificare ale Turciei la Euro 2012 și CM 2014 au fost
achziționate de Dogus Media Group. Acordul a fost încheiat pe trei
ani, iar UEFA și FIFA au primit 8,8 milioane de euro de la
televiziunea turcă.

10. Celtic și Rangers / Lager Tennent’s – cele mai
mari două cluburi din Scoția au un nou sponsor pe tricouri.
Contractul este același pentru ambele echipe: 3,3 milioane de euro
pentru fiecare formație pe sezon.

11. FC Sochaux / Peugeot – producătorul de
automobile va fi noul sponsor de pe tricoul celor de la Sochaux.
Contractul are o durată de 18 luni, în care clubul va primi 4,4
milioane de euro.

12. FC Basel / Novartis – O companie farmaceutică
va fi noul sponsor de pe tricoul lui FC Basel. Valoarea totală a
acordului este de 5,5 milioane de euro, apoximativ 1,8 milioane de
euro anual.

13. Energie Cottbus / Umbro – Compania de
echipament sportiv va fi noul furnizor al clubului german.
Contactul a fost semnat pe patru sezoane, având un total de 4,4
milioane de euro, circa 1,1 milioane de euro pe an.

14. Burnley FC / Fun 88 – clubul englez a semnat
un nou acord de sponsorizare pentru tricouri cu ultima casă de
pariuri care s-a alăturat Premier League. Contractul va rula timp
de 2 ani, timp în care clubul va primi 3,6 milioane de euro.

15. SPL / IRN-BRU – Scottish Premier League și-a
reînnoit contractul de sponsorizare cu firma IRN-BRU. Noul acord
are o durată de 3 ani și un total de 3,4 milioane de euro,
apoximativ 1,1 milioane de euro pe sezon.

Publicat: 27 02. 2010, 16:30
Actualizat: 27 02. 2010, 17:28