Conferențiar universitar doctor Carmen Nicolescu, cadrul didactic de la Universitatea din Pitești care a girat cele patru cărți scoase în pușcărie de Cornel Penescu, este managerul agenției de turism „Eventuria” acuzată de suporterii naționalei că, în cârdășie cu FRF, comercializează incorect biletele la meciurile din deplasare ale României. Agenția profesoarei de jurnalism a fost implicată și în precedentele scandaluri, de la meciurile disputate de tricolori în preliminariile Europenelor în Grecia și Irlanda de Nord.
Scandalul a izbucnit, pentru a treia oară în ultimele săptămâni, când asociația „Uniți sub Tricolor” a arătat spre Răzvan Burleanu și Federația Română de Fotbal, acuzați că intră în combinații dubioase pentru a scoate profit ilegal din vânzarea biletelor la meciurile naționalei. Firul pare să ducă spre agenția de turism „Eventuria”, aparținându-i profesoarei universitare Carmen Nicolescu.
Suporterii acuză FRF că distribuie „pe sub mână” bilete către „Eventuria”, care, ulterior, le vinde către publicul larg la pachet cu o excursie la Budapesta, pentru meciul Ungaria-România, programat pe 4 septembrie, la ora 21:45, în preliminariile Euro 2016. Federația neagă acuzațiile și spune că va acționa în instanță agenția de turism care promite aceste lucruri.
Cristian David, reprezentantul suporterilor, spune că a văzut cu ochii lui neregulile
Este însă al doilea scandal similar izbucnit în ultima lună. La începutul lui iunie, românii din Irlanda și Marea Britanie au fost refuzați de FRF când au solicitat bilete de intrare la meciul Irlanda de Nord-România 0-0, de la Belfast, pe motiv că ar fi bișnițari. Ulterior, aceeași agenție de turism implicată și acum a comercializat călătorii la Belfast cu ocazia meciului care includeau și bilete de intrare. Teoretic, acest lucru nu ar fi posibil, pentru că FRF garantează că toate biletele primite de la federațiile din străinătate se comercializează online pe principiul „primul venit, primul servit”. „Este a treia oară când se petrec aceste lucruri. Prima oară s-a întâmplat astă-toamnă, în Grecia, a doua oară – la Belfast. Singura sursă de bilete care poate alimenta această agenție este FRF”, spune Cristian David, reprezentant al asociației „Uniți sub Tricolor”.
Suporterii de la asociația „Uniți sub Tricolor” protestează de peste un an împotriva învârtelilor cu bilete. FOTO: ProSport
Acesta afirmă că a avut ocazia să constate cu ochii lui efectul matrapazlâcurilor: „Biletele se vând, teoretic, online. Numai că un număr mare de tichete se epuizează într-un timp foarte scurt, ceea ce e ciudat, pentru că meciurile sunt totuși în deplasare și costă ceva. La jocul cu Grecia nici n-am apucat bilete, deși eram pregătit, așteptam numai să înceapă vânzarea. S-au epuizat în doar 5 minute. Pe stadion a ajuns însă un grup organizat de 250 de oameni provenind de la unul din sponsorii FRF. Cum s-a putut asta? La Belfast am fost, am văzut cu ochii mei. Erau 800 de bilete, dar s-au epuizat într-o oră și jumătate. Acolo, la intrarea în stadion, erau români care vindeau bilete pe trotuar. În tribună m-am întâlnit cu un grup de 12 persoane de la Comunitatea Romilor din Irlanda. I-am întrebat cum au luat biletele, toate, unul lângă altul. Mi-au spus că au avut pe cineva…”.
Cristian David are o singură explicație pentru aceste întâmplări: „Pe site, la meciurile în deplasare, nu se poate vedea câte bilete se pun în vânzare. Pentru noi, suporterii de rând, se scot mult mai puține decât se anunță oficial, de aceea se termină foarte repede. Restul se duc în diverse direcții. Am sunat la acea agenție de turism care a fost implicată și în povestea din Irlanda de Nord. M-au asigurat că oferta e reală, chiar dacă, momentan, n-au biletele. E o firmă din Pitești, pare serioasă, nu se ocupă cu țepe. A promis că dă bilete la meciul de la Belfast și a și făcut-o”.
FRF: „N-avem nicio legătură cu agenția respectivă. Analizăm chiar acum modalitățile de a o acționa în instanță”
Răzvan Burleanu are de ce să-și frece mâinile: treaba merge ca unsă. FOTO: ProSport
În replică, șeful Departamentului de Comunicare al FRF, Gabriel Berceanu, spune că situația îi intrigă pe șefii federației, care vor să se îndrepte în instanță împotriva respectivei agenții de turism: „E o nebunie ce se întâmplă! Acele bilete nu există fizic, nici măcar nu s-au pus în vânzare de către federația maghiară. Cine promite bilete pentru meciul Ungaria-România, trebuie să știe oamenii, vinde pielea ursului din pădure. Angajații FRF de la departamentele Juridic și Ticketing analizează chiar acum modalitățile prin care ne putem îndrepta cu acțiuni în instanță împotriva agențiilor care promit astfel de lucruri, pentru că generează situații și discuții dăunătoare pentru noi. Anunțăm încă o dată public că, la fel ca și în cazul meciului cu Irlanda de Nord, de la Belfast, federația vinde biletele numai online și nu le dă vreunei agenții. N-avem nicio legătură cu aceste firme care promit tot felul de lucruri și vom dovedi asta”.
Berceanu încheie menționând că microbiștii sunt Îi înțelegem pe suporterii care sunt revoltați, dar ei trebuie să știe că este o înșelătorie. În cazul de față, nici măcar maghiarii n-au stabilit numărul de bilete și acestea n-au fost tipărite. Nu se știe nici măcar sectorul unde vor sta suporterii români”.
Agenția „Eventuria” ne anunță imediat ce vin biletele la FRF
Proprietara agenției care face rost de bilete pentru amatorii de fotbal spune că-i va trimite pe suporterii români printre maghiari, în alte sectoare decât cel rezervat de federația de la Budapesta. FOTO: ProSport
Operatoarea de la agenția „Eventuria” dă, în schimb, asigurări că totul e în regulă și pachetele turistice vor putea fi achiziționate imediat ce biletele vor ajunge la FRF. „Dintr-o eroare, a rămas așa pagina, dar momentan nu avem posibilitatea să vindem aceste pachete. Bineînțeles, nu avem cum să deținem biletele înaintea federației, dar imediat ce vor veni, vă vom anunța. Oferta nu va fi exact aceeași, dar prețurile vor fi cam tot pe acolo. E exclus să cumpărați pachetul turistic și să nu primiți biletul de intrare la meci. Se va semna un contract, se vor da garanții, nu se pune problema să rămâneți pe dinafară”, ne-a asigurat operatoarea de la „Eventuria”.
Persoana cu care am vorbit ne-a cerut contul de mail pentru a ne ține la curent cu ultimele noutăți.
Profesoara care l-a recomandat pe Penescu să scrie cărți de jurnalism la pușcărie refuză combinațiile: „Mafia românească, nu!”
Profesoara Carmen Nicolescu l-a ajutat pe omul „în necaz” Cornel Penescu și a apărut la televiziunea acestuia, unde și-a promovat agenția de turism care vinde bilete la meciurile naționalei
Carmen Nicolescu, managerul agenției, dă asigurări că nu există nicio legătură între FRF și „Eventuria”: „Avem pachetele de la furnizorii noștri externi, nicio legătură cu federația. Sunt pachete preplătite și nu promitem niciodată bilete. Nu le iau de la FRF. Mafia românească, nu! Lucrăm cu furnizori externi. La Chelsea-Steaua, de exemplu, am avut biletele în galeria engleză sau între spectatorii neutri!”.
Tehnic, dar și practic, explicația pare imposibilă și chiar periculoasă. Să împrăștii suporteri români în tribuna maghiară la meciul Ungaria-România seamănă, mai degrabă, a tentativă de asasinat. În același timp, Cristian David, reprezentantul asociației „Uniți sub Tricolor”, spune că nici practic nu e posibil ca o agenție de turism din România să vândă bilete achiziționate din Ungaria pentru acest meci: „Maghiarii au introdus o lege conform căreia la partide nu se pot cumpăra tichete decât în baza unor carduri magnetice personalizate. E imposibil altfel să intri în posesia biletelor. Să vă mai spun ceva. Am fost și la meciul de luna trecută, de la Belfast, unde aceeași agenție a vândut bilete cu pachete turistice, ca și acum: n-a existat niciun român în afara sectorului unde s-au vândut bilete de la FRF”.
Tipul de control asupra suporterilor care intră pe stadion a stârnit în Ungaria vii dezbateri. Unul dintre articolele consacrate acestei măsuri poate fi lecturat aici.
În sfârșit, mai jos puteți urmări o prezentare video care demonstrează că e traseul biletelor (federația maghiară – intermediar maghiar – agenție românească – suporteri români) descris de proprietara agenției de turism e foarte improbabil.
Managera agenției spune că oferta a rămas din greșeală, de la meciul de anul trecut. Numai că România n-a jucat cu Ungaria la Budapesta în 2014
Ulterior, profesoara universitară a revenit cu amănunte, după ce a aflat că am sunat în prealabil cu operatorul: „Vi s-a explicat deja că e o eroare și a rămas oferta de la meciul de anul trecut”. La asigurările reporterului că anul trecut n-a existat niciun meci Ungaria-România, nici amical, nici în preliminariile pentru Euro sau contând pentru altă competiție, Carmen Nicolescu a spus că a „Eventia” a avut ofertă de pachet pentru meciul din deplasare cu Grecia, din 2013.
Captură cu oferta care garantează bilet la meciul Ungaria-România. Proprietara agenției spune că e o greșeală
Pe site-ul agenției de turism, după cum se poate vedea, apare sub bannerul cu partida Ungaria-România, unde scrie „Plecare pe data 03.09.2014″. Este, însă, singura neconcordanță existentă cu partida care va avea loc pe 4 septembrie. În dreapta, unde e trecut și prețul, data este scrisă corect, 4 septembrie 2015.
Și textul e clar:
„Servicii incluse
– 2 nopti in perioada 03 – 05 septembrie 2015, la unul dintre hotelurile din oferta sau similar; – mic dejun; – BONUS ACTIV TOURS – Eventuria! bilet meci Ungaria – Romania, categorie 4 – peluza inel superior; – taxa de procesare a biletelor de meci Ungaria – Romania”.
Textul care urmează nu lasă loc vreunui dubiu:
„Meciul Ungaria – Romania din cadrul preliminarilor Campionatului European de Fotbal din Franta – 2016 va avea loc in data de 04 septembrie 2015 pe Stadionul Puskás Ferenc din Budapesta, incepand cu ora locala 21.45; biletele de meci Ungaria – Romania incluse in pachet sunt de categorie 4 – peluza; la cerere putem asigura bilete de categorie superioara, cu suplimentele aferente; – biletele pentru meciul Ungaria – Romania nu se comercializeaza decat in cadrul unui pachet turistic (care sa cuprinda cazare si/sau transport)!!! – clasificarea hotelurilor este in conformitate cu standardele existente in tara respectiva si poate sa nu coincida cu normele de clasificare din Romania; variantele de cazare din cadrul ofertei sunt verificate si reprezinta recomandarea agentiei ACTIV TOURS & TRAVELS pentru Dvs.
– daca aveti o alta preferinta pentru cazare sau locatie in care se desfasoara evenimentul prezentat, iar aceasta varianta nu se afla in oferta agentiei, puteti solicita acest lucru printr-un e-mail la: [email protected] sau la numarul de telefon: 0755 013 983
*Disponibilitatea ofertei pentru meciul Ungaria – Romania este limitata!”.
Carmen Nicolescu despre Penescu: „E un om în necaz!”. Profesoara simte un complot: „Acum sunt vânată?”
Una din cărțile scrise de Penescu în închisoare la recomandarea profesoarei amestecată în afacerea biletelor la meciurile naționalei. Carmen Nicolescu se simte acum „vânată”, deși dă asigurări că e „un om integru”. FOTO: Adevărul
Întrebarea dacă este o coincidență de nume între dânsa și persoana care a semnat recomandarea ca Cornel Penescu să scrie în închisoare patru cărți de jurnalism, Carmen Nicolescu a cerut ferm să se stopeze campania împotriva sa: „N-am girat pentru dânsul, am dat doar o recomandare că poate să scrie acele cărți. E un om într-un necaz! Acum sunt vânată? Înțeleg că e o campanie, dar vă rog să vă opriți. Aveți ceva cu domnul Penescu, însă lăsați-mă pe mine! Culmea e că eu predau tocmai jurnalism. Și li se întâmplă asta tocmai celor integri”. În urma colaborării dintre cadrul didactic și afacerist, lui Penescu i s-a redus pedeapsa cu patru luni, iar Nicolescu a apărut la televiziunea acestuia, unde și-a promovat agenția de turism.
Comunicatul suporterilor de la „Uniți sub Tricolor”: „Agenția turistică beneficiază de un tratament preferențial din partea FRF”
Comunicatul microbiștilor care însoțesc România la toate meciurile sună astfel: „Noi, suporterii echipei naționale, reuniți în cadrul proiectului «Uniti Sub Tricolor», dorim să atragem atenția asupra unui nou derapaj al FRF în relația sa cu publicul plătitor de bilete. Astfel, suporterii români care doresc să vadă live meciul naționalei de la Budapesta trebuie să plătească circa 190 de euro unei agenții turistice care beneficiază de un tratament preferențial din partea FRF. În condițiile în care biletele nu sunt încă disponibile spre vânzare către publicul larg, această agenție turistică condiționează accesul la bilete de achiziționarea unui pachet turistic constând în două nopți de cazare în Budapesta. Prețul solicitat pentru acest serviciu este de 190 euro, în timp ce ofertele disponibile pe internet, pentru același hotel și aceeași perioadă nu depășesc suma de 100 euro/persoană. Condiționarea accesului la bilete, cu precădere în cazul unor deplasări de mare interes, precum cea din Ungaria, reprezintă doar o formă de speculă mascată și realizată cu girul Federației Române de Fotbal. În aceste condiții, nu ne rămâne decât să tragem un semnal de alarmă și să constatăm că deși conducerea Federației s-a schimbat practicile și lipsa de transparentă în relația cu suporterii au rămas aceleași”.
Acuzații și în privința altor practici FRF. Clienții unui sponsor al federației au acces preferențial la bilete
Nu e prima oară când suporterii din această asociație semnalează diverse practici ale FRF. Pe 18 iunie, „Uniți sub Tricolor” făcea public faptul că FRF vinde preferențial bilete către clienții unuia dintre sponsorii federației:
„Noi, suporterii echipei naționale reuniți în cadrul proiectului Uniți Sub Tricolor, dorim pe această cale să tragem un semnal de alarmă în legătură cu modul total neprofesionist în care noua conducere a federației înțelege să gestioneze relația cu marea masă a fanilor. Astfel, începând cu data de 14 iunie, FRF a pus în vânzare prin intermediului site-ului propriu de ticketing https://bilete.frf.ro un număr de aproape 7.000 de bilete destinate exclusiv clienților unei bănci comerciale care sponsorizează Federația. Este vorba despre mai mult de 10% din întreaga capacitate a stadionului. Acest gen de condiționare «comercială» a accesului la bilete publicului larg este o noutate absolută în fotbalul românesc, însă reprezintă un precedent periculos, care nu va face decât să îndepărteze și mai mult suporterii de echipa națională. Banca la care fiecare dintre noi apelează pentru servicii, compania de telecomunicații ai cărei abonați suntem sau firma favorită de bere nu ar trebui să reprezinte în niciun fel criterii restrictive care să ne îngrădească liberul acces la bilete și implicit prezența la meciurile echipei naționale”.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER