Unul dintre proiectele pe care Gino Iorgulescu le-a prezentat în campania electorală care a precedat campania electorală pentru președinția LPF s-a referit la drepturile TV. Actualul șef al Ligii le-a promis conducătorilor din Liga 1 că va negocia astfel încât în vară, când parteneriatul actual va fi expirat, va obține o sumă similară cu cea încasată pentru ultimele trei sezoane (aproximativ 33 de milioane de euro anual).
Convinși că Dumitru Dragomir nu va mai putea să obțină o sumă suficient de mare, având în vedere scandalul în care a fost implicat, unele dintre cluburi au ales în funcție de această promisiune, iar Gino Iorgulescu a făcut astăzi primul pas în acest sens.
Astăzi, site-ul oficial al LPF a anunțat semnarea unui „parteneriat media cu o companie din Uniunea Europeană” în ceea ce privește vânzarea drepturilor TV pentru următoarele cinci sezoane. Condiția pusă de LPF e ca respectiva companie să obțină o sumă cel puțin egală cu cea încasată în ultimele trei sezoane, la care se va adăuga „1.000.000 de euro net anual în situația in care LPF va organiza competitia Cupa Ligii„.
Prezentăm integral comunicatul postat pe site-ul oficial al LPF.
În baza acestui parteneriat, LPF va încasa în următoarele cinci sezoane competiționale, în mod necondiționat, o sumă anuală netă egală cu valoarea sumelor anuale încasate din cedarea drepturilor de difuzare primite de LPF în sezoanele competiționale 2011/2012, 2012/2013, 2013/2014. La această sumă se va adăuga suma de 1.000.000 de euro net anual în situația in care LPF va organiza competitia „Cupa Ligii”, precum si un procent de 20 la suta din veniturile nete din publicitate realizate de posturile TV cu ocazia transmiterii, in direct, a jocurilor din Campionatul National al Ligii 1.
Totodata, mentionam ca din sumele care urmeaza sa fie incasate de LPF in baza parteneriatului media incheiat astazi nu vor fi achitate comisioane de intermediere, astfel cum s-a procedat anterior cu ocazia comercializarii drepturilor de difuzare de catre LPF.
Presedintele LPF, domnul Gino Iorgulescu a precizat ca „prin semnarea parteneriatului media in conditiile prezentate mai sus, si-a respectat angajamentele asumate fata de cluburile din Liga 1 la momentul alegerii sale, in functia de Presedinte al LPF”.
Reprezentantul legal al noului partener media al LPF a declarat ca „este incantat de semnarea contractului cu LPF, fiind convins ca experienta companiei pe care o reprezinta in privinta valorificarii drepturilor de difuzare va contribui in mod decisiv la cresterea valorica a produsului media asociat Campionatului National al Ligii 1 si, implicit, a spectacolului sportiv creat de aceasta competitie„, se arată în comunicatul postat pe site-ul oficial al LPF.
De notat faptul că în iarnă, Grupul Eurosport părea interesat să își diversifice conținutul pe piața TV din România, în special în privința competițiilor fotbalistice – inclusiv meciurile din Liga I, fapt pentru care reprezentanții televiziunii s-au întâlnit cu Gino Iorgulescu, președintele LPF.
Informația a fost făcută publică la vremea respectivă de Valentin Macovescu, director de Relații Internaționale al Eurosport SAS la București, la o întâlnire cu presa din România în care a prezentat planurile grupului Eurosport în următorul an pe piața audiovizualului românesc.
33,6 milioane de euro cu TVA inclus pe sezon plătesc acum televiziunile care dețin drepturile Ligii 1: DigiSport 1, DolceSport 1 și Antena 1
Așadar, în 2011, LPF a vândut drepturile tv ale Ligii 1 la fotbal pentru sezoanele 2011-2012, 2012-2013, 2013-2014 în schimbul sumei de 101,184 milioane de euro cu TVA, iar pachetele au fost împărțite după cum urmează:
Anterior, RCS&RDS si Antena 1 au câștigat drepturile tv ale Ligii contra sumei de 85 de milioane de euro plus TVA. Este vorba despre sezoanele 2008/2009, 2009/2010 și 2010/2011.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER