„Lucescu putea muri!”** Detaliul care ar fi putut transforma accidentul lui ‘Il Luce’ într-o tragedie

Vagonul de 40 de tone care a lovit mașina antrenorului este un model relativ nou, produs la Craiova, fără a avea în față tamponul masiv, de 50 de centimetri. Cu acesta, impactul ar fi fost devastator.

Mircea Lucescu a lansat de pe patul de spital o temă care a produs valuri. „Am zărit tramvaiul de la zeci de metri distanță și mi-am imaginat că va frâna.Vatmanul parcă a vrut să dea peste mine„, a transmis Il Luce prin vocea prietenului său Ovidiu Ioanițoaia.

ProSport a mers pe firul întins de tehnician și a încercat să afle care este adevărul stând de vorbă cu unul dintre conducătorii de tramvai cu 14 ani de experiență în transportul comun din București. Acesta, sub protecția anonimatului, a acceptat să explice pentru ProSport ce se întâmplă în astfel de situații neprevăzute. „În primul rând, un tramvai gol are 30 de tone. Pe jumătate plin, trece de 40 de tone. La o viteză legală de 30 de kilometri pe oră, distanța de frânare este undeva între 30 și 40 de metri. Gândiți-vă că mai sunt și alte circumstanțe, de pildă locul unde s-a produs accidentul este ușor în pantă. În aceste condiții, chiar dacă domnul Lucescu a văzut tramvaiul la 30-40 de metri distanță, impactul tot nu putea fi evitat. După părerea mea, la cum a arătat mașina n-au fost nici măcar 20 de metri, garantat!„, spune acesta.

Genul liniștit, nu aleargă tramvaiul prin București
Despre vatmani, se spune că nu-i iartă pe șoferi dacă intră pe „șina” lor. „Îl cunosc pe cel care conducea tramvaiul. Este un tip liniștit, nu e genul care dă flashuri sau claxoane, sau care aleargă tramvaiul prin București„, mai spune interlocurorul ProSport. Acesta a mai lansat însă o temă extrem de interesantă: „Domnul Lucescu a avut noroc. Vagonul care l-a lovit este un model relativ nou, produs la Craiova, fără tamponul acela de fier din față. Gândiți-vă ce ravagii ar fi făcut țepușa aceea de 50 de centimetri. Dacă era un tramvai clasic, domnul Lucescu putea muri”.

„În 14 ani de condus, am trecut prin multe. Știu cum este să vrei să frânezi brusc și să nu poți. Tramvaiul nu e o mașină mică, ci o matahală de 40 de tone”, vatman din București.

RATB a trimis ieri un comunicat de presă în care își apără angajatul: „Vatmanul a utilizat toate sistemele de frânare cu care este dotat tramvaiul, frâna electrodinamică de serviciu, frâna electrohidraulică de oprire și staționare și frâna electromagnetică cu patină, pentru situații deosebite, însă spațiul redus dintre tramvai și autoturism nu a permis oprirea tramvaiului și evitarea totală a evenimentului de circulație”


Mircea Lucescu are în permanență un membru al familiei lângă el în salonul de la Secția de Terapie intensivă în care este internat în urma accidentului de vineri. Fie că e vorba de Răzvan Lucescu sau de soția Neli, oamenii apropiați antrenorului de 66 de ani fac cu schimbul și stau ore bune lângă acesta. Conform doctorilor, nu au apărut complicații după operație, starea antrenorului fiind stabilă.

Publicat: 10 01. 2012, 03:00
Actualizat: 10 01. 2012, 03:00