Nike vinde marca Umbro la jumătate din prețul la care a achiziționat-o
Producătorul american de articole sportive Nike a anunțat, miercuri, că va vinde marca de echipament pentru fotbal Umbro către Iconix Brand Group, în schimbul 225 de milioane de dolari, mai puțin de jumătate din suma de achiziție, plătită în urmă cu patru ani, informează AFP.
Nike anunțase din mai că intenționează să cedeze Umbro și Cole Haan, o marcă de îmbrăcăminte și accesorii, pentru a se concentra asupra mărcilor Nike, Jordan, Converse și Hurley. Tranzacția cu Iconix Brand Group ar urma să se finalizeze până la sfârșitul acestui an.
Nike a achiziționat Umbro în 2008 pentru 285 de milioane de lire sterline (565 milioane de dolari la acea vreme).
„Este o decizie dificilă de a ceda toate activitățile, dar această vâzare ne va permite să ne focalizăm pe creșterea mărcilor cu un mai mare potențial”, a declarat directorul general Mark Parker, care a adăugat că Nike Football va face față cerințelor pieței articolelor pentru acest sport.
Neil Cole, directorul general al Iconix Brand, un grup american care reunește mărci cunoscute peste Ocean, ca Danskin sau Ed Hardy, a calificat Umbro drept „o marcă de fotbal adevărată și autentică cu o bază mondială de fani fideli”.
Umbro are sediul în Marea Britanie, la Manchester.