Nu au luat bani, dar au câștigat faimă și experiență
La finalul amicalului de gală pe care Dinamo l-a disputat cu FC Barcelona, multe persoane și-au pus întrebarea „Ce au câștigat «câinii» din această partidă?”. ProSport a mers pe această idee, a discutat cu fotbaliști și conducători ai roș-albilor, dar și cu cei care s-au ocupat de organizarea partidei, iar concluziile indică un beneficiu clar pe care Dinamo îl va obține în viitor.
1. Experiență neprețuită pentru tineri
Gestul lui Bonetti de la finalul partidei, atunci când i-a cerut tricoul lui Costi Nica, a sintetizat perfect efectul pe care un meci cu Barcelona l-a avut asupra jucătorilor săi, mai ales a celor mai tineri. Nica, Țucudean, Matei și chiar Boubacar sau Bălgrădean sunt cei care au avut cel mai mult de câștigat. „Ați văzut că puteți să jucați de la egal la egal cu oricine? Trebuie să aveți încredere”, a fost mesajul pe care tehnicianul a vrut să-l transmită jucătorilor.
Iar exemplul Nica este cel mai bun. Fundașul de 19 ani a apărut titular în fața Barcelonei, asta după ce în urmă cu trei luni, înaintea debutului în Liga I contra lui CFR Cluj, strânsese doar trei meciuri la Dinamo II, împotriva unor adversar ca Năvodari, Bacău sau Dunărea Galați.
2. Acum se știe de Dinamo
Un alt efect important pe care meciul cu Messi și compania l-a avut este îmbunătățirea imaginii. „Amicalul a fost transmis în peste o sută de țări! Imaginați-vă de ce expunere a putut avea parte Dinamo”, a spus unul dintre organizatori. Dinamoviștii exultă și ei: „Acum ne vor cunoaște și pe noi toți adversarii. Câștigi și prestigiu, și respect, după ce te-ai ținut scai de o echipă cu Messi, Xavi sau Iniesta”.
3. Așteaptă sponsorii
După Dinamo – Barcelona, unii dintre cei mai fericiți sunt sponsorii lui Dinamo, cei care au avut parte de o expunere nesperată în timpul jocului și la evenimentele care au înconjurat această partidă. În plus, șefii „câinilor” se laudă că amicalul cu Barça a fost și un bun prilej pentru a stabili anumite legături cu o serie de companii puternice care și-au exprimat disponibilitatea de a investi în clubul roș-alb. Astfel, chiar dacă n-au primit niciun onorariu pentru participarea la amical, ba chiar au cheltuit o sumă mică pentru a perfecta partida, „câinii” pot să profite financiar pe viitor de vizita Barcelonei.
4. S-au „meditat” logistic
Nu în ultimul rând, dinamoviștii au învățat de la cei mai buni cum se organizează un meci de asemenea anvergură. Chiar dacă de perfectarea amicalului s-a ocupat firma lui Adrian Thiess, mai mulți membri din conducerea roș-albilor au fost implicați permanent în asigurarea bunului mers al lucrurilor, iar experiența este considerată de „câini” ca fiind neprețuită.
1,5 milioane de euro a încasat Barcelona pentru prezența la București