Campania agresivă de marketing purtată în acest început de an de Federația Română de Fotbal, una în urma căreia au fost aduse alături de echipa națională două sponsorizări importante – Bergenbier și Bancpost, pare mai repede o măsură prin care Răzvan Burleanu și subordonații vor să câștige popularitate. Asta pentru că, în proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pentru acest an, cei de la FRF prognozează pierderi de 500.000 de euro. În plus, veniturile realizate din activități de marketing pentru 2015 sunt departe de cele prognozate, în ciuda faptului că departamentul are la dispoziție un buget uriaș.
În acest start de 2015, ProSport a prezentat în exclusivitate planurile Federației Române de Fotbal cu privire la atragerea sponsorilor. A fost semnat contractul cu Bergenbier, 2,3 milioane pe patru ani, și cel cu Bancpost, 1,1 milioane pe doi ani, cu drept de prelungire pe alți doi. În plus, oficialii FRF negociază cu Telekom posibilitatea venirii companiei de telecomunicații în postura de sponsor principal, lucru care ar aduce o sumă considerabilă în conturile federației. Chiar și în aceste condiții, Răzvan Burleanu este foarte departe de atingerea obiectivului trecut în proiectul de buget pentru 2015, document obținut de Mediafax și în care prevede atragerea sumei de 3,05 milioane de euro din aceste activități.
S-a renunțat la externalizarea marketingului pentru… a plăti comisioane mai mari
O altă măsură curioasă luată de noul președinte al FRF este cea legată de organizarea departamentului de marketing. În același proiect de buget, document obținut de Mediafax, departamentul are atribuit la rubrica de cheltuieli suma de 550.000 de euro, totul pentru a atinge obiectivul de a strânge 3,05 milioane de euro. Chiar dacă obiectivul nerealist va fi atins, asta înseamnă că oamenii de la marketing „consumă” 18% din suma adusă în conturi. Dacă nu va fi atins, procentul crește considerabil. Curios, mai ales dacă luăm în considerare faptul că firma SEG percepea în trecut, până când Burleanu a decis întreruperea contractului, comisioane de maximum 15% din banii obținuți pentru FRF.
3,15 milioane de euro este bugetul pe care Răzvan Burleanu l-a prevăzut pentru anul 2015 la capitolul salarii, cea mai mare cheltuială a federației
Prognozele complet rupte de realitate din proiectul de buget continuă, la capitolul venituri, cu sumele pe care Răzvan Burleanu le-a menționat în dreptul cedării drepturilor TV și vânzărilor de bilete la meciuri. Pentru cele trei meciuri pe care naționala României le are de disputat pe teren propriu în acest an, Feroe, Grecia și Finlanda, FRF prognozează încasări din drepturile TV de 4,7 milioane de euro și încasări din vânzarea de bilete de 1,48 milioane de euro. Sumele sunt exorbitante și imposibil de atins chiar în condițiile în care stadioanele ar fi de fiecare dată pline, iar calificare ar sta în dubii până la ultima partidă, păstrând astfel la un nivel ridicat interesul televiziunilor.
Artificiul lui Burleanu sau cum să ieși pe plus, când de fapt ești pe minus
Proiectul de buget pentru 2015, cel care urmează să fie supus votului în Adunarea Generală, se încheie cu rezultatul pe anul 2015, rubrică la care este trecută suma de 5,9 milioane de euro. Cu alte cuvinte, Răzvan Burleanu le transmite celor în măsură să adopte planul faptul că FRF va încheia anul acesta cu un plus considerabil, chiar dacă lucrurile stau altfel. Concret, președintele forului fotbalistic din România s-a folosit în exercițiul financiar de banii pe care Mircea Sandu i-a lăsat în conturile FRF atunci când a plecat, adică aproximativ 6,5 milioane de euro.
Conform planului actualei conduceri, veniturile pentru 2015 sunt prognozate la 14,85 milioane de euro, iar cheltuielile la 15,34 milioane de euro, deci un minus pe 2015 de circa 500.000 de euro. Pentru a „coafa” pierderea, la rubrica finală oamenii lui Burleanu au adăugat și banii lăsați de Mircea Sandu, astfel încât, după ce se trage linia, FRF rămâne cu un plus important.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER