Primăria Parisului a ales să promoveze candidatura capitalei Franței sub sloganul „Made for sharing”, ceea ce i-a scos din sărite pe membrii Academiei Franceze. „Nemuritorii”, cum li se spune academicienilor francezi, au făcut public un comunicat prin care-și exprimă vehement dezacordul față de sloganul „Made for sharing”: „(…) acest slogan a mai fost utilizat în mai multe campanii publicitare – pentru bomboane, pentru biscuiți și pentru pizza. Nu trebuie pierdut din vedere faptul că Jocurile Olimpice moderne au fost fondate, la 1894, de baronul Pierre de Coubertin, iar articolul 23 din Carta olimpică spune cât se poate de clar că limbile oficiale ale Comitetului Internațional Olimpic sunt franceza și engleza – în această ordine. Academia Franceză își exprimă în unanimitate dezacordul față de decizia Comitetului de candidatură a Parisului de a acorda prioritate limbii engleze în mesajul de candidatură.”
Revoltat și el de sloganul „Made for sharing”, Bernard Pivot, considerat cel mai important jurnalist cultural francez din toate timpurile, a declarat, vineri, unui post de televiziune că mesajul este „o măgărie”. Pe pagina sa de Facebook, Pivot a scris, cu umor: „A apărut deja primul caz de dopaj la JO din 2024: sloganul Parisului îndopat cu anabolizante anglo-americane!”
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER