Puțini la stadion, mulți pe internet! Capitolul la care Steaua o bate net pe Dinamo
- Un studiu impresionant al celor de la Sport Business Academy pentru perioada februarie-august 2016 relevă faptul că Steaua e de departe lider în clasamentul like-urilor pe facebook. Deși fanii nu mai vin în număr mare la stadion, cum se întâmpla în alți ani, sau vin doar la partidele importante, pe internet e agitație mare.
Pagina de facebook a Stelei avea în august, conform studiului mai sus menționat, nu mai puțin de 1.899.000 de like-uri, cu o creștere de doar 3% față de luna februarie, în timp ce Dinamo, marea rivală istorică a roș-albaștrilor, avea 411.082 like-uri, cu o creștere de 14,28% față de februarie 2016.
Remarcabil este faptul că pagina de facebook a CS U Craiova, care este proaspăt creată după dezactivarea celei vechi, are o creștere de peste 1000% pentru perioada luată în calcul, cea mai mare dintre toate echipele din Liga 1, ceea ce ne arată că există un potențial imens în Bănie, probabil în întreaga Oltenie, și nu numai, și că oamenii din acea zonă vor fotbal, vor o echipă a lor, indiferent de scandalurile din ultima vreme.
O evoluție bună a like-urilor a avut și Astra Giurgiu, care avea 2890 în februarie și a ajuns la peste 9000 ăn august, între timp echipa antrenată de Șumi câștigând titlul de campioană, ceea ce poate fi o explicație a creșterii de peste 200% (locul 2 în acest top).
În studiul realizat de Sports Business Academy, găsim și un top în funcție de numărul postărilor zilnice ale cluburilor din prima ligă, cea mai prolifică pagină fiind cea a CS U Craiova, cu șapte-opt postări pe zi.
În această analiză a fost luată în calcul și pagina echipei Rapid, deși giuleștenii au fost retrogradați în Liga a cincea din cauza datoriilor. Iar Rapidul se ține tare, chiar de acolo de unde este, având 964 de interacțiuni/postare (aprecieri, comentarii și distribuiri). Steaua conduce și în acest top, urmată destul de aproape de Dinamo.
Aflăm din acest studiu și conținutul postărilor cluburilor românești, fotografiile, video-urile, conferințele, declarațiile, antrenamentele, vânzările de bilete fiind principalele subiecte.
Academia Hagi, care reprezintă, practic, și Viitorul Constanța, conduce și ea într-unul dintre topuri, acela al video-urilor postate pe pagină, 201 în august, față de 58, de exemplu, ale Stelei.
Oricum, se simte faptul că grupările noastre, sau măcar mare parte dintre ele, au început să înțeleagă rolul social media în promovarea unui club. Suntem și din acest punct de vedere la ani lumină față de ce se întâmplă în campionatele puternice, dar există senzația că se mișcă totuși ceva.
Click aici pentru a vedea întreg studiul realizat de Sports Business Academy, cifrele tuturor echipelor din Liga 1, tendințele de dezvoltare și conținutul fiecărei pagini.