Federația Română de Fotbal a trimis pe adresa ProSport un interesant drept la replică după dezvăluirile publicației noastre, care a demonstrat, cu ajutorul bilanțurilor apărute pe site-ul Ministerului Finanțelor, că administrația Burleanu a însemnat continuarea declinului pentru forul care conduce fotbalul. ProSport a arătat, cu cifre, că FRF s-a decapitalizat dramatic după 2014, că depozitele bancare au scăzut cu 2 milioane de euro, că numărul de angajați a crescut până la un nivel record și că în doi din primii trei ani ai mandatului lui Burleanu s-au consemnat deficite majore în balanța federației. Textul îl puteți citi integral aici, inclusiv cu declarațiile fiscale publicate pe site-ul Ministerului Finanțelor.
În replica trimisă ProSport, FRF arată cu degetul, din nou, către Mircea Sandu, acuzat că a supraevaluat masiv veniturile federației printr-un artificiu contabil, respectiv înregistrarea eronată a subvențiilor de la UEFA și FIFA. Actuala conducere a federației subliniază că, începând din 2014, capitalul FRF a revenit la valorile normale, dar prezintă, în același timp, un grafic al decapitalizării, pe ani, total diferit de cel existent în documentele Fiscului și ale Ministerului Finanțelor! În textul remis redacției nu se specifică de ce cifrele oficiale de la Ministerul de Finanțe nu corespund cu cele trimise de FRF la ProSport.
Din nou, foarte interesant este tabelul cu ajustările erorilor contabile constatate de auditul Delloite. În total, între 2012 și 2016, la FRF s-ar fi comis erori contabile de 49,9 milioane de lei!
Comunicatul FRF nu pomenește nimic despre diminuarea rezervelor valutare cu 2 milioane de euro după venirea lui Burleanu, informație dezvăluită de ProSport. Oferă, în schimb, o explicație plauzibilă pentru numărul-record de angajați: marketingul, externalizat până în 2014, a fost preluat de federație, care îl administrează în regie proprie. Federația a atașat chiar și un grafic cu veniturile înregistrate, ajustat cu date încă neverificabile la Fisc (încasările pe 2017) și din care s-au scos banii veniți de la Loterie și de la UEFA pentru calificarea la Euro 2016.
Iată comunicatul FRF, pe care îl redăm integral, alături de tabelele puse la dispoziție de federație.
Domnule Redactor șef,
În legătură cu materialul publicat în ProSport cu titlul „Administrația Burleanu în cifre. Federația s-a decapitalizat dramatic, cu 70 de milioane de lei în 3 ani. Deficit și depozite bancare scăzute cu 2 milioane de euro. Numărul angajaților a crescut la un nivel istoric”, vă transmitem următorul punct de vedere pe care vă rugăm să-l publicați spre corecta informare a cititorilor dvs.
Precizăm că până în 2013 veniturile FRF au fost supraevaluate (implicit și capitalul propriu), prin înregistrarea eronată a subvențiilor pentru infrastructură primite de la UEFA și FIFA, venituri care trebuiau înregistrate ca venituri în avans în bilanț și nu arătate ca venituri în contul de profit și pierderi (implicit în capitalul propriu). Graficul de mai jos arată repartizarea corectă a capitalului propriu (valoarea Federației Române de Fotbal) în perioada 2011-2016.
Se poate observa că din totalul de aproape 84 de milioane de lei scădere în capital propriu (de la 114.849.179 lei la 31.12.2011 la 31.048.192 lei la 31.12.2016) suma de aproximativ 72 de milioane de lei este aferentă perioadei de până la 01 martie 2014, când s-a schimbat administrația Federației. Practic, majoritatea pierderii de valoare a avut loc înainte ca deciziile actualei administrații să intre în vigoare.
Spre deosebire de anii precedenți, începând cu anul 2014, FRF a fost auditată de Deloitte, firmă internațională renumită de audit, ale cărei servicii sunt recunoscute și folosite de UEFA. Auditorii au confirmat necesitatea ajustărilor și, prin rapoartele de audit, au certificat corectitudinea situațiilor financiare anuale.
Mai jos regăsiți o detaliere a ajustărilor făcute asupra capitalului propriu în perioada 2012-2016.
Referitor la numărul de angajați ai FRF creșterea este explicată prin preluarea internă a departamentului de marketing și publicitate care era externalizat către firma SEG, iar rezultatele se văd în evoluția veniturilor.
*Nu au fost luate în calcul veniturile de la Loterie, în 2011, și de la UEFA, în 2015, pentru calificarea la Euro 2016
În plus, organigrama FRF a fost regândita pentru a putea face față noilor proiecte legate în special de sectoarele de juniori și competiții. Dezvoltarea unui nou software de administrare electronică a fotbalului determină angajarea de resurse. De asemenea, în 2016, pe statul de plată FRF au fost și staff-urile Centrelor de Excelență, iar ulterior ale Centrelor Naționale de Pregătire. Mai mult, organizarea EURO 2020 a implicat angajarea de noi resurse.
În același articol se spune că membrilor FRF nu li s-au pus la dispoziție datele livrate Fiscului, ceea ce nu este adevărat. În raportul trimis membrilor afiliați înainte de Adunarea Generală din 2017 sunt incluse bilanțurile și notele explicative ale acestora.
Mai jos puteți citi versiunea diferită, în privința capitalului FRF, existentă la Ministerul Finanțelor. La rubrica „Indicatori din Bilanț”, litera J, se poate observa că la 31 decembrie 2013 capitalul era de 101,66 milioane de lei, iar la 31 decembrie 2014 – capitalul era de 66,3 milioane de lei. În tabelul trimis de FRF la ProSport și prezentat mai sus, se vede, în schimb, altceva: că la 1 martie 2014 (două luni după bilanțul publicat de Fisc) capitalul era de 42,57 milioane de lei. Presupunând că nimeni nu minte, iar datele de la Fisc și cele invocate acum de federație sunt reale, atunci asta ar însemna că în două luni, în intervalul ianuarie-februarie 2014, FRF s-a decapitalizat cu aproape 60 de milioane de lei! Apoi, până la sfârșitul aceluiași an, în intervalul martie-decembrie 2014, a crescut din nou, cu 20 de milioane de lei! Acest lucru, realist vorbind, pare imposibil.
În plus, dacă la Ministerul Finanțelor există acte care confirmă că, în intervalul 2014-2016 (mandatul Burleanu), FRF a pierdut 70 de milioane de lei, în schimb FRF pretinde că, dimpotrivă, marea pierdere a fost în intervalul 2012-martie 2014 (mandatul Sandu): peste 72 de milioane de lei. Această afirmație nu este susținută nici de acte, nici de datele publicate pe site-ul Ministerului Finanțelor. Dacă adevărul se găsește în documentele Fiscului sau versiunea FRF, acest lucru îl poate judeca fiecare.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER