Recordul anului la audiență** stabilit de meciul Unirii de pe Anfield
Meciul Liverpool – Urziceni de joi a făcut pe Pro TV o audiență
de 12,6 puncte rating pe publicul comercial (urban, 18-49 ani).
Partidele Unirii în Champions League n-au trecut de 10 puncte.
În urmă cu câteva zile se consemna recordul negativ de audiență
al unui meci din Liga Campionilor: 3,8 pentru Milan – Manchester
United. Am comparat pentru a fi relevant meciuri similare, fără
români, iar specialiștii media au pus declinul de mai bine de 50%
din audiență după trecerea Ligii de la Pro TV la TVR pe seama
diferenței de marketing dintre cele două posturi.
Meciul din „16”-imile Europa League de la Liverpool vine să
confirme acest lucru și în ceea ce privește românii. Promovat
puternic de Pro TV și Sport.ro, meciul a stabilit recordul
sezonului ca audiență: 12,6 rating pe publicul comercial, o cotă de
piață de 36,8%, de șase ori mai mult decât următoarea clasată.
Niciun meci de fotbal în acest sezon nu s-a ridicat la această
audiență, Steaua – Dinamo fiind pe locul 2, cu 11,9 puncte.
Evident, la această audiență a contribuit și adversarul. Dar
semnificativă este comparația cu meciurile Unirii Urziceni în
grupele Ligii Campionilor: TVR nu a reușit la nicio partidă să facă
măcar 10 puncte rating pe publicul comercial; 9,1 a fost maximul la
meciul de acasă cu Glasgow Rangers. Deși jocurile au fost teoretic
mai accesibile publicului pe TVR, practic la ele s-au uitat mai
puțini oameni.
3 milioane de
telespectatori au constituit vârful de audiență al meciului
Liverpool – Unirea