Sport.ro, liderul de pe piața televiziunilor de sport în ultimii ani, și-a consolidat poziția. Apariția Digi Sport, anul trecut, a destabilizat GSP TV.
Începând cu iulie 2009, ca urmare a cedării opțiunilor 3, 4 și 6 din Liga I către nou-înființata Digi Sport, GSP TV a scăzut constant în audiență și cotă de piață. De luni până duminică, media zilnică a audienței GSP TV a coborât în luna ianuarie de la 0,3, cât a fost în tot anul trecut, la doar 0,1. În prima lună din acest an, Sport.ro (post de televiziune cu același proprietar ca și ProSport) a avut o audiență medie zilnică de două ori mai mare decât GSP TV și Digi Sport la un loc. Pe segmentul bărbaților cu vârste cuprinse între 18 și 49 de ani (vizat de posturile de nișă care au ca profil sportul), pe Sport.ro au fost, în medie, 10.400 de telespectatori pe minut, în timp ce GSP TV și Digi Sport au avut, fiecare, câte 2.600. Paradox: fără meciuri, dar cu audiență Fără meciuri din Liga I (transmise de GSP TV și Digi Sport), Sport.ro a câștigat și la media audiențelor de luni până vineri, cu 0,4 puncte de rating, față de 0,2 și 0,1, cât au adunat GSP TV, respectiv Digi Sport. Aceeași situație se regăsește și în weekend, interval în care sunt programate majoritatea meciurilor din Liga I. În acest clasament, Sport.ro e urmărit, în medie, de 13.000 de bărbați pe minut, atât cât strâng la un loc GSP TV (10.400) și Digi Sport (2.600).
Acest lucru se explică, în parte, și prin faptul că Sport.ro e disponibil în toate rețelele de cablu, în timp ce GSP TV și Digi Sport, prinse la mijloc în războiul operatorilor de cablu, pot fi recepționate doar pe RCS, care acoperă numai 40 la sută dintre gospodăriile României. Războiul știrilor, câștigat tot de Sport.ro Jurnalele principale de știri de la Sport.ro și-au menținut poziția de lider și după apariția Digi Sport. În perioada ianuarie 2009-ianuarie 2010, știrile de la ora 18:00 și cele de la ora 21:00 au înregistrat audiențe medii de 0,7 (18.200 de telespectatori pe minut), respectiv 0,9 (23.400) puncte de rating în rândul barbaților cu vârste cuprinse între 18 și 49 de ani din mediul urban. Pe același segment de public, GSP TV a înregistrat 0,6 (15.600 de telespectatori), respectiv 0,5 (13.000) puncte de rating, Digi Sport situându-se în jurul a 0,1 puncte în ambele cazuri (aproximativ 2.600 de telespectatori).
Bizar: Meciul înregistrat transmis de Sport.ro, Liverpool – Steaua, din 2003, a depășit în audiență o partidă transmisă în direct: Steaua – BATE Borisov, pe 11 februarie. Din cauza diferenței de acoperire dintre GSP TV și Digi Sport și Sport.ro, a compara audiențele dintre cele trei e ca și cum ai compara mere cu pere Cristi Crețu, director GSP TV
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER