Țiriac intră pe piața carburanților, cu 200 de stații cu preț de retailer. „Vizăm extinderea la nivel european”

Fostul tenismen Ion Țiriac va intra pe piața carburanților, urmând să deschidă o rețea de stații de benzinării cu prețuri de retailer, informează cotidianul Ziarul Financiar
  • Anunțul vine la scurt timp după ce Ion Țiriac și-a vândut acțiunile deținute la Unicredit Țiriac Bank către firma-mamă, din Austria, într-o afacere estimată de specialiștii din piață la aproximativ 800 de milioane de euro
„Avem în derulare un proiect-pilot de șapte stații, din care șase sunt operaționale încă de anul trecut din decembrie. Targetul de volum va veni abia în 2017 deoarece anul viitor vom construi. Noi vrem să construim în 2016 cel puțin 50 de stații, iar în trei ani vrem să ajungem la 200 de stații de alimentare la nivel național. Vizăm și extinderea la nivel european”, a spus Remus Hîrceagă, directorul general al Țiriac Energy.

Cele șase stații de alimentare sunt plasate în București (trei), una în Brașov, plus două în Vestul țării, în punctele vamale de la Borș și Nădlac. Potrivit informațiilor sursei citate, 60% din stațiile deschise vor permite inclusiv alimentarea persoanelor fizice și plata inclusiv cash și cu card bancar, nu doar card Țiriac Energy, iar prețul deschiderii va fi de 200.000 de euro, în timp ce restul de 40% se vor adresa exclusiv companiilor, iar prețul nu va depăși 60.000 de euro. Spre comparație, investiția într-o stație de alimentare care include și restaurant și magazin poate costa până la 4 mil. euro.

În plus, stațiile premium vor permite și alimentarea rapidă a mașinilor electrice. Compania a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 60 milioane de euro, iar ținta pentru acest an este de 100 milioane de euro, în timp ce profitul operațional al companiei este de circa 1% din cifra de afaceri.

Publicat: 21 06. 2015, 08:28
Actualizat: 22 06. 2015, 13:01