Valoarea globală a drepturilor TV va ajunge în 2014 la 26,3 miliarde de dolari. Ce se întâmplă cu Liga 1
Material publicat în ediția tipărită săptămânală ProSport, distribuită în fiecare marți, împreună cu Ziarul Financiar.
Alte materiale din ediția curentă:
- Lista cluburilor din Liga 1 cu cele mai mari datorii la stat
- Cheile „austriece” de 50 de milioane de euro ale României. Stațiunea care face și sport, și turism
- Miza listării la bursă a marilor cluburi de fotbal
- Opt metode pentru a da jos surplusul de kilograme adunat de sărbători
- Ghidul stadioanelor de la CM 2014. Cât a cheltuit Brazilia pentru turneul final din vară
Creșterea veniturilor din drepturi TV de sport în 2014 la peste 26 de miliarde de dolari este influențată în special de noi contracte pentru Premier League, Bundesliga și campionatul nord-american de baseball (MLB), conform unui studio Deloitte, citat de Sportcal.
Valoarea globală a drepturilor TV va ajunge în 2014 la 26,3 miliarde de dolari, conform unui studiu Deloitte. În Liga I, suma precedentă a fost 81,6 milioane de euro, dar puțină lume anticipează creștere
Între 2009 și 2013, creșterea anuală medie a fost de 5%. Aproximativ 75% din această sumă este generată de zece competiții, notează Deloitte: campionatele de fotbal din Anglia, Franța, Germania, Italia, Spania, UEFA Champions League și cele patru ligi profesioniste majore din Statele Unite, de fotbal American, baseball, hochei și baschet.
„Nu vedem niciun semn că drepturile TV de sport premium ar fi o bulă pe cale să se spargă, sumele vor continua să crească. Sportul în direct de tip premium furnizează în continuare audiențe mari, în general caracterizate și de un profil demografic atractiv. Atrage abonamente și generează publicitate, în special într-o lume media tot mai afectată de probleme„, a declarant Austin Houlihan, senior consultant al Deloitte”s Business Group.
Conform companiei de consultanță, campionatele de fotbal vor genera 10,6 miliarde de dolari, din care 3,1 miliarde doar Premier League, practic întreaga diferență dintre suma din 2013 și estimarea pentru 2014. CalÂculele Deloitte se bazează pe noile contracte intrate în vigoare în sezonul 2013-2014. Compania britanică Sky, lider de piață pe categoria pay-tv, plătește pentru trei sezoane aproape 3,8 miliarde de dolari pe 116 meciuri pe sezon din Premier League, în timp ce noul BT Sport achită 1,2 miliarde de dolari pentru aceeași perioadă, difuzând 38 de meciuri pe sezon.
MLB a reușit să-și dubleze de asemenea veniturile din drepturile TV prin noi contracte cu Fox, Turner Sports și ESPN. Fox plătește 4,2 miliarde de dolari în opt ani, iar Turner Sports, divizie a Turner Broadcasting System, plătește 2,6 miliarde, tot până în 2021. Cu cele 5,6 miliarde de dolari de la ESPN, MLB ajunge la 12,4 miliarde de dolari doar din drepturile TV interne pe perioada de opt ani. În precedentul contract, obținea 5,3 miliarde pe șapte ani.
„Dezvoltarea pay-tv a transformat transmisia competițiilor sportive premium. Conținutul live este esențial pentru atragerea de abonamente. Pe măsură ce baza de abonați crește și venitul per abonat la fel, operatorii investesc sume tot mai mari pentru a-și asigura conținutul cheie. Nou-veniții pe piață au crescut competiția. Spre exemplu, intrarea BT pe piața din Marea Britanie, care a achiziționat drepturi TV pe sport pentru a menține sau crește baza de abonați la telefonie, broadband și pay-TV, a dus la creșterea spectaculoasă a veniturilor din drepturi TV de sport. Premier League a crescut cu 71% veniturile interne, iar competițiile UEFA vor dubla veniturile din 2015-2016„, explică Houlihan.
Analiza Deloitte face parte din previziunile de Tehnologie, Media și Telecomunicații pe care le va publica integral pe 14 ianuarie. Informațiile vin în contextul în care România se pregătește să vândă drepturile pentru Liga I. Pentru țara noastra, având în vedere audiențele, Liga I rămâne o competiție premium, iar duelul dintre RCS și Romtelecom ar putea deveni din nou interesant. Miza o reprezintă, exact cum spune analistul
Deloitte, creșterea bazei de abonați la cablu TV, telefonie și internet. Suma precedentă plătită pe trei ani a fost de 81,6 milioane de euro fără TVA, dintre care peste 57 au revenit RCS, care a luat 7 din 9 pachete de meciuri.
71% este creșterea veniturilor din drepturile TV interne în Premier League datorită concurenței Sky – BT