Cupa Mondială este cel mai mare eveniment social-media

Material publicat în săptămânalul ProSport, distribuit în fiecare marți, împreună cu Ziarul Financiar.

Competiția organizată în Brazilia primește un suport important pe site-urile de socializare, sute de milioane de fani din întreaga lume accesând hashtag-ul #worldcup

Trăim vremuri în care dacă despre un eveniment nu se vorbește pe Facebook, Twitter sau Instagram, nu există. Absolut orice știre, videoclip sau părere a unei vedete apare pe site-urile de socializare la câteva secunde de când s-a întâmplat. Tocmai din acest motiv, Campionatul Mondial nu se joacă doar în Brazilia, ci în întreaga lume.

În timpului meciului PortugaliaSUA 2-2, numele lui Cristiano Ronaldo a fost menționat de 1,5 milioane de ori pe twitter, în timp ce despre vedeta americanilor, Clint Dempsey, s-a discutat de 465.000 de ori. Cam asta se întâmplă în timpul oricărei partide la acest Mondial. Absolut oricine are acces la internet poate interacționa cu altă persoană, care se poate afla la mii de kilometri distanță, despre același eveniment.

Conform unui raport FIFA, aplicația de mobil a forului mondial numită „Global Stadium”, destinată turneului final din Brazilia, a strâns peste 230 de milioane de utilizatori, adică exact numărul de oameni care ar umple de trei mii de ori stadionul Maracana, cel mai mare al Campionatului Mondial.

Mai vizibil pe Twitter decât pe Facebook

Impactul competiției este mare printre pasionați, dar cât de mare este pentru ceilalți care nu sunt foarte interesați? Cel mai răspândit site de socializare, Facebook, a raportat următoarele cifre după doar o săptămână de Mondiale: 459 de milioane de postări, like-uri și comentarii despre cel mai așteptat eveniment fotbalistic. Pe aceeași durată de timp, SuperBowl-ul a strâns 185 de interacțiuni, iar Olimpiada de iarnă de la Soci, 120 de  milioane.

Chiar și așa, evenimentul este mai vizibil pe Twitter, din cauza modului de a indexa postările utilizatorilor. Dacă la Facebook cele mai arzătoare subiecte sunt sortate în funcție de un algoritm matematic și editarea umană, la Twitter se ține cont strict de cât de mult au scris utilizatorii despre evenimentul respectiv.

În practică, asta înseamnă că orice întâmplare recentă de maximă importanță, cum ar fi că Luis Suarez a mușcat un fotbalist italian, va ieși la suprafață mai repede pe Twitter decât pe Facebook.

Messi e cel mai „bârfit” fotbalist

Dacă am stabilit unde se discută mai mult în timp real despre Campionatul Mondial, acum putem spune și care sunt fotbaliștii despre care se vorbește. Conform site-ului FIFA, numele argentinianului Lionel Messi fusese menționat de 11 milioane de ori în primele două săptămâni ale Mondialului. Acesta era urmat de colegul său de la Barcelona, Neymar, în timp ce Cristiano Ronaldo fusese subiectul unor discuții de 8,9 milioane de ori.

Deși nu este un fotbalist la fel de puternic din punct de vedere al marketingului, Luis Suarez a atras atenția la acest Mondial în două momente. Prima dată a fost când a învins de unul singur naționala Angliei (2-1), marcând de două ori, iar a doua oară când s-a împiedicat și a căzut cu dinții în umărul lui Chiellini, după cum a declarat chiar starul uruguayan. Cele două întâmplări i-au adus lui Suarez 3,3 milioane de mențiuni pe Twitter.

Twitter este locul unde poți profita mai repede de un moment pentru că acolo sunt oamenii conectați în timpul unui meci. Facebook este pentru cei care comentează după finalul meciului
Zach Pentel, directorul de strategie al BBDO New York (firmă de publicitate)

815 milioane de interacțiuni au avut loc pe Facebook în timpul grupelor de la Mondiale

Publicat: 06 07. 2014, 07:58
Actualizat: 06 07. 2014, 08:18